Monday, November 9, 2009

Islam sgt ke neh? Nak fikir jap...

Bismillah.

Tajuk nye,
'Isteri menangis, suami menggigil.'

Apekah?
Haihh kerana politik mereka sanggup mengangkat bai'ah ni?
Kesian pada si isteri.
Kesian sgt!
Mereka dijadikan korban pula.
Tak pasal-pasal.
Talak tiga pula tu.
Sedih betul!

Pelik.
Inikah parti yg betul2 mendukung ajaran islam?
Wahh hebat sungguh ye.
Sampai mengikat ahlinya seketat-ketatnye sebegitu rupa.

'Kalau kau keluar atau lompat parti, jatuh talak tiga kat bini kau'
Warning neh! Warning neh!
Lalu menangis laa si isteri2 ahli parti ini.
Cehh main ugut2.
Dashyat2....

Ape komen org yang mempunyai ilmu agama yg tinggi tentang perkara ni yer?
Islam agama suci.
Kalau dahulu pernah dengan sewenang-wenangnya melabel parti kerajaan kafir.
Masuk parti kamu, dapat tiket ke syurga.
Wahh senang betul.
Tapi kalau nak masuk syurga, kene jadikan ikatan suci perkahwinan sebagai gadai.
Kene jadikan isteri mcm barang dagangan.
Ibarat ikatan perkahwinan itu tiada nilai.
Yg paling penting sekali, jgn khianat parti!
Cehh...
Si suami tak sayang si isteri ke?

Err,
perbuatan ini sangat tidak baik-lah bukan?

Wahai masyarakat Malaysia yang amat saya sayangi, bukalah mata, hati dan minda anda.
Nilai lah dgn sebaik-baiknya dgn akal yg telah Allah kurniakan.
Kadang-kadang, Indah khabar dari rupa jek kan?

Sedih-sedih...sangat sedih!

2 comments:

webmaster said...

memang tak patut pun... isteri adalah amanah yang patut dipelihara dan dijaga dengan baik dan bukannya utk perkara sebegini. Manusia zaman sekarang memang sudah lupa dengan nilai kemanusian dan sifat menginsafi diri :D

http://wang1juta.blogspot.com

Edryna Wanie said...

ye webmaster.
jagelah isteri anda dgn sebaiknye oke?
:)