Monday, December 29, 2008

Menekan.tertekan.(Mary mengelirukan sy)

Jari sy ini sgt gatal menekan2...Kamu sume tahu? Maka apabila menekan-nekan akhirnye sy akn tertekan.(Kenape tertekan? Sbb menekan)...Haihhh...(aik?sy mengeloh?).Ye sy mengeloh...Haihhhhhhh lg...

Sy impikan kegatalan d tapak tgn kanan.Kerane sy akn tersengeh2 membayang kan harapan yg besar apabila tapak tgn kanan sy gatal.Kerane sy tahu apabila tapak tgn kanan sy gatal,bonda pasty akn meng-bank-in kan dwit.Jd harus lah sy sgt gembira apabila tapak tgn kanan gatal lah bukan? Jd kamu sume jgn lah menggaru2 utk menghilangkan kegatalan tapak tgn kanan tersebot kerane pasty kamu sume akn menyesal nanti.

Tp sy tidak suke apabila kegatalan jari sy utk menekan2.Kerane sifat ingin tahu yg sgt tinggi d dlm jiwe sy yg sgt gental (aik? gental?Sebenanye KENTAL) ini dan juge kegatalan menekan2 ini,nampaknye tidak menjadi plan sy utk mengupdate blog pd thn dpn.Tp takpe,ini juge dkire thn yg baru.Jd sy boleh mengupdate blog lah bukan? D kesempatan ini sy ingin mengucapkan SELAMAT MENYAMBUT AWAL MUHARAM KPD SUME UMAT ISLAM.

Single? Bujang? Single? Bujang? Single? Bujang? Single? Bujang? lagi dan lagi ape,ape,ape lg,lagi,lagi,ape lagi,lagi ape,ape,ape,ape lagi... (watdehel)

Ye mary terus mengelirukan sy.Tahniah kerana berjaya membuat sy tertanye2 dan keliru.

Sy agak tertekan d sbb kn menekan.Lain kali sy takmo menekan lg.Sbb bile sy menekan2 sy akn tertekan dan bile sy akn tertekan sy akn keliru dan bile sy akn keliru sy akn berkecamok.Byk kesinambungan nye bukan? Maka haruslah tidak menekan.

AMARAN!!!


Jgn terus kelirukan sy lg sbb sy tidak tahan akn tekanan dan kebekecamokkan.(Tlg phm pekataan ini sendiri.)


Sekian harap maklom.

Thursday, December 25, 2008

Sy maw pulang~

Hr ini jam 2.30 ptg sy akn pulang ke Selayang.Moge selamat perjalanan sy.Amin...

Owh yer,sy tidak akn mengupdate blog utk beberape hari.Mungkin tahun depan baru akn mule mengupdate kembali.

Mungkin lah.Mungkin.

Hr ini juge adalah annivesarry bonda+ayahanda sy.So sy ingin membuat sedikit wish d cni..HEPY 31st ANNIVESSARY MAK N ABAH..MUGE KEKAL JODOH SEHINGGA AKHIR HAYAT...AMIN...



Wednesday, December 24, 2008

I'm alone.sy sendiri.kamu sendiri kah?

2nyte i'm alone.Mlm ini sy sendiri.Kamu sendiri kah? Sy sendiri.Sy tetap sendiri mlm ini.Ape ini? Mengape sy sendiri? Sy sendiri kerane teman sebilik sy sudah pulang ke rumah nye ptg td.Sampai aty dye membiarkan sy sendiri. T____T (aik? menangis?) *mengelap air mata yg menitis*

Takpe2.Sy mesty bertahan.Ye sy mesty bertahan.1 mlm shj.Esok hr sy juge akn pulang ke rumah.*home sweet home*.Ini sudah mcm siri motivasi lah bukan? Takpe2,sy mesty bertahan. (Dah lah tuh!). Ok sudah. Sy akn bertahan.Sy mmg sendiri.

Kaki sy sgt2 sakit hr ini.Kamu tahukah? Jalan terjengket2 ketika ke kelas.Sungguh memalukan lah bukan? Takpe2,sy steady.Kadangkala cube mengcontrol kaki supaye tidak menjengket2,tapi gagal lah pula.Kamu tahu kenape sy menjengket2 ke kelas? Sume pasal kasowt e2 lah.(Kasowt yg mane? Everlast e2 lah.) Sungguh jaat kasowt e2 lah bukan? Memakan dan mengeget tuan yg membelinye.Lain kali tak beli baru lah dye taw.Pasty merayu2 sy utk membelinye.Dan sy pasty tidak akn tergude dan tergugat dgn rayuan nye e2.(Rayuan sape neh?Kasowt Everlast e2 lah.)

Sgt terok kesan melecet e2.Kaki sy mmg penoh dgn parot-parotan akibat kemelecetan sekian lame.Sgt sensitif kulit kaki ini.Pakai kasowt tak boleh,pakai sandal juge tidak kena.Apekah punye sensitif? Jadi sy harus memakai ape? Terompah kah? Ke kelas? Apekah?

Owh men,guess sp yg sy terjeling hr neh? Si DYE! Sy terjeling beliau memparkingkan moto nye berhampiran sendut.(Sendut?Apekah?) Sendut library e2 lah.Sy ternpk sipi2 saje wajahnye.Bukan wajah.Hy lesung pipit nye.Dah npk ape lg,larikkkk lah.Dgn kaki yg terhenjut2 dan terjengket2.Sgt steady dan cool lah bukan?(Kenape larik? Sbb maw npk cool.HAHA)

I admit it.Di kala sy sendiri ini sy teregt pd famly,chenta aty,kwn2,si DYE.(Hoi! Jgn melayan pasaan sendiri).Hahah suke haty sy lah maw egt sape2 pun bukan? Ape ade hal? Sape kesah? Heh.

Sy maw ke pesta pulau pinang! Sape maw teman sy neh.Smlm sy mengajak rum8 sy tp beliau mengpostpone nexwik pule.Sungguh bosan lah hr ini.*Mood: Homesick*.Haishh tak abeh2 homesick ini.Homesick sile blah.Haha.

Anivesary sy semakin dekat.Oleh e2 sy sgt rindu-rinduan pd chenta aty.Esok sy pulang.Haruslah menyuruh dye menjemput d pudu.Adoiyai sgt rindu bukan kepalang.Haihh.Apekah punye rindu.Bertahun2 melihat tidak jemu lg kah?BELUM LG! Moge2 kekal lah nt hubungan ini hingga akhir hayat sy.Simpan lah dwit cepat2 chenta aty ku,nanti boleh kahwen lah lepas sy graduate.Mcm Cik Chika.Kahwen mude sgt comel lah bukan? :)

Sy keliru.(aik?keliru pulak?) Ye sy keliru.Sy keliru kenape si DYE ade awek baru? Bukan sebokkk lah.Sy cume keliru.Sangka sy si DYE setia pd siawekchentatysidye tapi ape yg terjd? Ade awek baru lah.Kenapekah? Bagaimanakah? Sy keliru. Sy semacam tersalah sangka pd nye.Mujur Tuhan cpt memberi petunjuk kpd sy.Alhamdulillah.Namun sy terus keliru.Setiakah si DYE? Bertanggungjawab kah si DYE? (Pasty lah jwpn nye NO! Jgn menghakimi buku e2 melalui kulit buku d lua nye.) Ok sudah.Cukup.Sudah semacam menyeboklah bukan? Haha.Seperti suke haty sy,suke haty si DYE juge lah maw mengbuat ape saje.Sy ape ade hal lah bukan?

Ok.Enough.Stop.


*~I'm alone.Sy sendiri.*~

Chenta~


*sumber inspirasi tulisan : kaki yg amat saket...adehhhsss

*tulisan mmg cm tak npk tp kamu sume save la gambo lu then bc k...

Tuesday, December 23, 2008

Mary pulang sempena kecutian yg byk~

Walaupn pd mulenye sy tak maw pulang ke umah kerane br shj pulang ke kampus namun aty tetap membuak2 ingin pulang tambahan pula rum8 sy,hanis juge akn pulang ke umh beliau..

Sy tinggal sowg2 d dlm bilik sepanjang ketiadaan nye nt? Owh men,NO WAY!!
Sy bukan penakowt ataw pengecut utk tgl sowg tetapi sy amt mudah utk d kacau oleh anasir2 yg tdk sehat...Oleh e2,sy tidak boleh utk tggl sowg2 d dlm bilik..Lantas sy mentalipon ayahanda utk meluahkan hasrat aty sy utk pulang ke umh...

Haty berdebo2 kerane takowt akn dirembat oleh ayahanda+bonda kerane baru shj pulang ke kampus udah maw pulang ke umah..Malu akn dlabel mengade2 oleh keluarga..Ms perjalanan lak bukannye dekat,pinggang sy akn senget apabila tiba d umh kerana ms perjalanan yg 5 jam e2...Tp jawapan ayahanda+bonda amat memuaskan aty sy..(ape jwpn dye?Pasty lah pulang.)

Ok.Ade ucapan time kaseh neh khas utk salleh..kerane sudy mengrajinkan diri utk mentlg sy membeli tket bus wlupn kamu demam..Adoiyai tataw laa kamu demam,sowyyyy..

Td mengkemas bilik...penat tak terkira..apekah? Pinggang juge sudah senget..Namun stok baju lom abeh dkemas.Brg2 sy mmg byk,7hr 7mlm kemas br akn siap dan kemas..Tlg pecaye sket.

Lepas kemas sy mandi.Mandi mlm? Owh no.misty reput tulang2 sy..(Aik?bley kew?) boleh lah~Pensyarah sy dulu d matrikulasi salu mengsound kami begi2..Guru pasty tidak akn menipu lah bukan? Statement e2 di kwat lg dgn pengiyean dr bonda sy bahawa mandi mlm 2lang akn reput..apekah?

Esok clz kul3 ptg...Mary tdo awl dan bgn lmbt~Yeeha


P/S : Jgn mandi mlm.nanti tulang kamu sume akn reput.Tlg pecaye sket.



*Pesanan utk ma : aku pulang kames ini!!!! Yahuu~

Sunday, December 21, 2008

Selamat kembali Cik Wanie~(Ohoi,jgn malas2!)

Berdasarkan tajok entry d ats,sy sudah kembali.(Kembali ke mane? Kembali ke jln yg benar kew?)

Ye sudah pasty sy kembali ke jln yg benar.Sejahat mane pun sy,sy akn kembali ke jln yg benar.Klw tak caye,sile membuat rujukan kpd ma a.k.a yunk..


Tp yg sebenar-benar nye sy dh kembali ke USM terchenta..
(Sy mmg syg USM tp semase,ketika,tgh dan tym type entry neh,syg tpu2 jek..Nape syg tpu2 lak? Sbb sy takmo balek cni lg.uhuk)



Entry ini d tulis d bilik sy yg sgt chantek..Yg tak bape nk kemas lg cz tak abeh kemas lg.Sambil dterangi oleh lilin (Aik?Yekew neh?). Takdelah,tipu2..

Bilik sy hr neh gelap.Hy dterangi oleh lampu blajo jek.Sungguh keciwa dan pilunye aty sy bagai dtusuk sembilu apabila pukul 7 mlm td sy gagal mengONkan lampu..Sy tekan dan tekan lalu menekan suis lampu e2 sampai sy tertekan namun lampu e2 tidak juge berjaye dinyalakan.Berkecamuk aty sy memikirkan,apekah sy akn meneroskan idop2 sy ini d dlm kegelapan?

Berkecamok aty,aty nya sendiri,persoalannya kini sampai bila mampu,ku bertahan....mampukah ku bertahan?? Wowo.. (Aik?Ade lirik lagu lak?Pandai adaptasi kan lirik lagu dgn keadaan semase~)

Haha takkan lah...Esok sy wat ripot lah,pasty hr esok idop yg akn sy lalui d cni akn indah dterangi dgn lampu e2..Ye,sy sgt yakin! Heh~

Seterosnye utk makloman,stor tempat yg sy tlh simpan segale mcm benda tak d buka lg hr neh(Watdehel).Bagaimane sy nk teroskan idop d cni kerane dr cadar bantal sabun mandi selipar toilet sume d dlm stor d sane..Maka terpaksa lah sy beli brg2 e2 d tesco extra sg dua..(Li cadar+bantal+sabun shj)


Kamu sume pnh mencuba memakai sandal ataw kasut yg sering kamu sume gunakan utk bersiar2 dan mkn angin ke tandas? D sbb kn selipar toilet sy d dlm stor SANE,maka sy terpaksa memakai sandal sy yg chantek e2 utk mengalaskan kaki sy ke tandas..Terasa sy sgt bergaye(warna oren menandakan aty sy sgt panas) apabila ke tandas.Huh! (Watdehel lg.Abeh lah rosak sandal sy~)


Mkn mlm roty dgn lauk daging rendang yg d bekal kan mak+abah sy..Sungguh baik mak+abah sy bukan? Menyediakan bekal utk anakanda tersyg nye mkn..Heh,Terase sungguh d sayangi..Terima kaseh mak+abah..Sy jue sgt menyayangi kamu berdua*Warne merah menandakan sy heart mereka*(Tol2 eklas neh,tlg pecaye sket)







Ok dah,stop.



Stop lah.



Ok.



Ok2,kali neh betowl2 stop.


P/S: Aku ingin kamu~

Saturday, December 20, 2008

Keinginan,keidaman,kemestian~

Dulu,kini dan selamanye dlm aty sy terpahat kukuh utk menjejakkan kaki ke jepun.

Tidak kira dgn ape cara skalipun.

Mencuti2,belajar-belajaran,kerje-kerjaan atau secara seludup (Aik? Boleh kew?)

Ataw mungkin secara Honeymoon?? Hoho~bergantung kpd ketebalan poket bakal suami sy.Klw poket beliau tebal dan bergaye,pasty sy akn mengajk nye ke sn.Malah bukan shj ke sn,sy akn ajk ke paris,italy,hong kong,london dll......................................

Sy bukan seorg yg materialistik tetapi.....kdg2 sy menjadi materialistik..(aik?boleh kdg2?)Ye sy hnya menjadi materialistik mengikot keadaan semase shj.Kamu sume tlg phm sendiri ape yg sy maksodkan.


Entry asal :Jepun

Kenapa maw ke Jepun wahai pengOWNER belog??

Sebabnye sy suke melihat laki2 yg kacak. (hadoii mata keranjang kah sy?)

*(Nape maw ke Jepun utk melihat laki2 yg kacak? Kat Malaysia tade kew?)*


Kat Malaysia ade jugak laki2 yg kacak tp sy suke tgk laki2 kacak dr Jepun.Maka suke haty sy lah~

Sbb lain maw ke Jepun :
Byk yg terpendam d dlm aty sy yg tak terungkap dek kata2 dan juga tulisan (Ewwah.hehe)



Kamu sume lihat gamba d bwh dan sile dgn pantas membuat ayat penyata utk menyatakan ape yg ingin kamu nyatakan setelah sy menyatakan yg kamu kene menyatakan apa yg kamu sume ingin nyatakan.





ADAKAH KAMU JUGE TERINGIN UTK KE JEPUN?









P/S : Sile jwb dgn jujur.JGN JD HIPOKRIT.HAHA~

Pg ptg & mlm~(Kejadian mengkagumkan)


PAGI
Pg neh sy bgn awl..kamu sume tak perlu lah taw sy bgn jam brape..Cukuplah sekadar mengetahui yg sy bgn awal..Ye awl,mmg mengkagumkan dan mendapat pujian dr byk pihak termasuk abg ipar sy..(YESSS!! Sy berbangga dgn pencapaian sy,betowl,tak tpu!) :)

Yg sy pelik,asal sy bgn awl jek,pasty sume heran dan terpinga2..Mereka pasty akn menyimpan syak wasangka terhdp sy. 'Bgn awl sti ade plan neh' , 'Bgn awl sti nk kua neh' , 'Ai awl bgn hr neh asl?'..Tak berape nk comel bukan sifat sebegini? Kenape perlu ade sifat sebegini? Padahal sy bkn tdk pernah bgn awl..Hehe malah kini ma pn dh pgl sy incik bgn awl..Kn ma kn?

Ma dtg umh sy hr neh dlm kul 8.30pg bersm2 ank buah nye.Ank buah dye takmo masuk umah sy lak,nk tggu d dlm kete..(Ank buah dye berumo 4thn dan brnm ecah).Sy menjadi buntu tataw mcmane maw memujuk ank buah nye msk umh,cz takkan kami nk berkg d lua umh lak..Tak manis dlihat owg (Ecehh,hehe)

Akhirnye ank buah dye akur setelah disogok oleh sy dgn kuih karipap...Ahaha rupe2nye dak kcik e2 sgt suke karipap..Klw taw awl2 sy dh rasuah dye dgn karipap..

TGHR/PTG

Keluar bersosial ke KLCC bersm Fendy dan Faeza..Haty riang gumbire kerane telah mentgk wyg Histeria..Fendy yg pd mulenye kelihatan gusar dan takowt2 utk melihat filem tersebut (Penakowt rupenye mamat neh,besday dye haruslah dihadiahkan DVD cte antu ahah~) akhirnye gusar + takowt jugak sampai abeh cte..Beliau mengadu saket jantung kpd sy semase melihat flem tersebut..

Faeza kelihatan tenang dan rileks skali melihat flem tersebowt..

Manakala sy pule kagum melihat flem ini.Walaupn sy pechenta filem seram yg tegar,namun sy slalu berlakon rileks + cool +slumbek ketika melihat flem2 yg seram.(Tunjuk gentle apabile mentgk wyg dgn chenta haty.mungkinkah? Haha).

Kenapa sy kagum? Kerana flem ini berjaye membuat SY MENJERIT2 d dlm panggung (Sgt Kwat)..Klw tak percaye,sile rujuk kpd fendy kerane selain mengadu skt jantung,dye juge mengadu sakit gegendang yg berada d dlm telinga implikasi dr jeritan sy e2.

Sy rs sy terpengaruh dgn dak2 yg duduk d blkg sy ketika d panggung wyg..Mereka terjerit2 melihat flem e2,maka sy pn dgn spontan juge menjerit2 utk lebih memeriahkan suasana d dlm panggung e2..Mugkinkah?


MALAM

Kejadian yg plg mengkagumkan sy. (Sehingga sy melopongkan mulut)
Abg ipar bwk pulang sate.

Sy sgt kagum (Asl kagum dgn sate? Tak pnh mkn sate kew?)






Kamu sume tgk gambar d bwh dgn teliti yer :







*Tak pasty pe yg sy maksodkn? Tgk gambo bwh elok2 lak*

*Gemocks2 kn sate neh?*

Gemock gle sate tuh sume..Tak pnh sy tgk..Malah terus terkagum sebentar.Sate e2 dr Sekinchan.Satu cucuk berharga RM1.10..Tp klw mkn 5cucuk kompem kenyang dr pg til mlm..Mungkin ley d jadikan menu utk bersahur d bln Ramadhan yg akn dtg.

P/s: Lg 2hr cuty dh abeh.Kene lek Usm kembali..Benci3! (Tiada lgsg persediaan dr segi fizikal mahupun mental malah rohani dan juge jasmani)


Friday, December 19, 2008

Tidak sesempat dan menyempat2~

Sudah lama sy tdk mengupdate kn blog bukan?

kamu sume tahu kenape?

Kerane.....

Sy ini teramatlah bz.

Teramatlah bz sy ini.

Bz teramatlah sy ini.

Sy ini bz teramatlah.

Ini sy teramatlah bz.
Ini sy bz teramatlah.
Sy teramatlah bz ini.

Bz ini sy teramatlah.

Ini teramatlah sy bz.
Bz ini teramatlah sy.

Bz sy teramatlah ini.

Dah lar,cukup r kowt...
Sy kn teramat bz,mane boleh tulis panjang2 bukan? Tlg paham..


P/s : Klw ade sy tertinggal olahan ayat bz d ats,kamu sume tlg tambah d komen ok..

Sunday, December 14, 2008

Suke haty sy lah~

Sem baru nk mule.

Benda baru terbayang2 dlm fikiran.

Dpt tgk si DYE hanya lg 1 sem jek? (Ape ade hal)

Akan rindu si DYE? (Rndu hak owg? Watdehel!)

Berdebo2.

Bukankah memaafkan owg lbey baik?

Sedangkan Nabi memaafkan umatnya.

Kene mengena dgn tajok tak?

Saje jek kau (sebenanye kua) dr topik.Klw sy buat karangan sepeti (bukan sebuah ataw setandan ataw sebilah) ini wak2 zaman sekolah sy dahulu kala,pasty Pn Anida akn keciwa kerane selain sgt menyayangi sy,sy juge adalah pelajar harapan beliau..Heh..Sebenanye sy maw cte benda len...ahah~

Memandangkan sem baru akn mule tak lama lg,maka sy udah membayangkan benda baru utk dmiliki utk kepuasan haty..Kepuasan haty sape? Hati sy lah.Takkan haty kamu pula.


Hari2 amek kalkulator bawa tdo bersama2.Mengapa? Sbb bile terkejot dari tdo kerane mimpi ngeri ataw mimpi byk ank kucing d rumah kamu yg menggelikan lg menakowtkan (Mimpi sy mlm td,kamu jgn sebokk lah),kamu boleh bgn dan melegakan perasaan ketakotan e2 dgn menekan2 kalkulator utk mengire perbelanjaan kamu pd sem yg baru apabile PTPTN (sekalung penghargaan) mengkreditkan dwit utk kamu..


Tp mule2 pasty bayar utang kpd U kamu dulu..Selepas e2 harus lah kamu berpoye2 dgn dwit e2 utk kepuasan haty..Haty sape? Haty sy lah...Takkan haty si Dye? Haty si Dye bialah sichentahatyaweksidye (kaler oren bermaksod panas) yg pk kn..Sy ape ade hal.(sy bukan pengkecewa)


Misi baru sy.MISI=MISSION..
Bukan MISI jururawat e2 ok..(Owh pelisss laaaa...IHATENURSE yg kerek mcm bagus e2 okeh?)

Huh!

Okeh,boleh tlg sabar sket?
Tlg laa sabo (mmg towl yg kamu pk kn sabo=sabar) wahai pengOWNER belog ini..
Bukankah sabo e2 separuh dr iman?

InsyaAllah sy akn menunaikan misi ini utk kepuasan haty...Haty sape? Haty sy lah..Takkan kepuasan haty misinurse e2? HAHAHA (Ok cukup psl misinurse)..I hate about dat k..Mengape? Tlg jgn nk sebok.ini antara hal haty,jiwe,rage,bakol,basket (jgn nk sebot dustbin) dan pasaan sy mengenai misinurse.Kamu sume juge pasty ade perkara yg tidak dgemari dan tidak dsukai bukan? Begi2 juge sy..So tlg phm sket.


Bebalik (sebenanye berbalik) kpd MISI SY utk sem yg baru..Ade 1 shj yg berlegar2 d pkrn sy dan haty sy mengkobar2,melonjak2,membuak2,melompat2,mengeledak2,menguja2,menjengket2
(aik? boleh kew?)..iaitu SONY T77 (kaler kuning menggambarkan pasaan yg dsebotkan sebelum ini)


#Cool (sejukk??)
#Smart (Pandai??)
#Segak (Hensem??)
#Nipis (pekataan ini tdk mengelirukan)
#Comey (ini juge senang dfahami)
#Cantek utk dtatap hr2..
#Sy mmg suke lah...



Seperti kad kahwen cik CHIKA yg berwarne hijau e2 (ahah sumber inspirasi tulisan=kad kahwen cik Chika)..Sy juge nekad utk memiliki SONY T77 ini yg berkalerwarne hijau..Walaupun sy bukan penggemar kaler ijo (ye betol sangkaan anda,ijo e2 ialah hijau) e2 kerana sy pasty akn membayangkan muntah ijo apabile sebot kaler ijo (tataw npe) namun sy pasty akn memiliki SONY T77 ini yg berkaler ijo spt d ats e2..


Suke haty sy lah~

Saturday, December 13, 2008

Ku Tercari2,Ku termimpi2~

Sy tercari2 dan termimpi2 mende neh tiap2 thn...Setaon skali sti keinginan neh akn membuak2 dtg dgn sndirik nye....Setiap taon sy menantikan kehadirannye...Saban hari sy termimpi2 kn nye apabile sy taw dye akn muncul...apabila ia telah muncul,hr2 sy ternantikannya...Sy rela berkorban ape saje asalkan sy dpt memilikinya...Siyes! APE SAHAJE! Asalkan dpt sentiasa bersamanya...Sy akn pastikan kemunculannye setaon skali ini akn sy gunakan dgn sebaiknye...Takkan sy persiakan...E2 janji sy...SY BERJANJI...SY BERJANJI...SY TAKKAN PERSIAKANNYE...





Hari2 maw mkn ini tidak salah bukan? Ye sy maw mkn prosperity ini hr2 sampai chinese new year abeh..Mkn spai muak? OH TIDAK! SY TIDAK AKAN MUAK! Kemunculan nye tiap2 tahun sy nantikan dgn penuh debaran..PENANTIAN 1 PENYEKSAAN bukan? Maka sy yakin pilihan yg sy buat ini adalah tepat..Heh sebabnyeeeeeeee :




P/s : Owg di sekeliling sy,sile tanggung kos2 utk memperoleh properity d ats.. Sekian terime kasih

Thursday, December 11, 2008

Rajen VS Malas (Basoh baju? Tak paya!)

Kamu taw apekah gambar d atas?
Ia adalah gambar matahari...(Sun dlm english.heh)
Kamu taw kenape sy letak gambar matahari sbgai prelude entry ini?
Sebab cuaca d lua sgt2 lah panas...Sesuai bukan?
Kamu taw sbb lain sy ltk gambar matahari?
Harus lah sbb haty sy jue PANAS spt matahari d ats...(Hoh!)
Al-Kisah bermule...(Sile bg perhatian)
1 hr d tgh hr yg indah (Bukan pg yer,tlg phm sbb bkn pg),tbe2 sy berase tersgt laa rajen..
Yeay pasty keluarga sy bangga dgn pencapaian sy ini (Yeeha).
Maka d dlm aty sy tlh terancang utk m'buat pelbagai aktiviti utk kekemasan umah..

Maka xtvt yg pertama ialah membasohkan kain m'gunakan wshing machine (Kemudahan harus dinikmati dgn sebaiknye).
Stelah memasokkn pakaian2 ke dlm mesin basoh e2,mesin e2 berpusing2 selama 30min kowt..
Kemudian kdgrn bunyik muzik yg menjengkelkan dr mesin basoh e2 menandakan telah tamat sesi mebasoh kain (Sebenanye membasuh).
Sy ke mesin basoh dgn haty yg girang kerane keje petame tlh selesai..
Lalu sy pn membuke pintu mesin basoh e2 dgn senyuman yg manis (Mmg manis,tak tpu!)
Tbe2 sy ternpk baju2 yg berkaler itam (Koleksi baju sy berkaler itam) bertompok2 warna puteh..(aik? ade pernah kew sy beli baju pokadot kaler itam poteh?)
stlh mengangakat nye,CISDEL towl! Rupenye baju2 e2 tlh dilekati oleh tisu! Alaaaa menci towl! Abeh buruk baju2 sy yg sgt catek pd asal nye e2...(Aty mule pns spt matahari)

Kamu sume misty ckp,ala basoh ngn mesin pn nk kecoh...Mcm basoh ngn tgn kn?
Ye mmg towl..Malah ley rinse n spin lek kn? Ye sy telah melakukan prosuder e2 dgn aty yg pns kerane d aty sy telah mule terbantut mood utk melakukan keje seterusnye.Dulu d sekolah sy selalu dpt A++++ dlm karangan..Sbb e2 Pn Anida sgt menyayangi sy..Heh..

Owh ye kembali ke cte asl.
St telah melakukan rinse n spin sekali lg utk menghilangkan kesan kotoran degil tisu e2 d baju2 sy..Tetapi malang sekali, kesan kotoran tisu e2 sgt degil,takmo ilang (Watdehel!)
Sy terus mensidai kain tersebot dan membatalkan hasrat utk lakukan keje2 yg lain.

Hehehe tidak sampai 30 min sy mensidai kain2 e2,hujan turun dhn lebatnnye..ape pendapat kamu sume? Harus jiwe dan rage sy bertukar mengikut cuaca tersebot yakni ujan?(Sungguh bombastic susunan2 ayt sy.heh) Harus kah? Harus kah? Harus kah?

Sy tidak menyalahkan cuaca d lua. Harus lah tidak salahkan kerane e2 kuasa Allah.Mungkin ini sudah takdir yg tertulis utk sy.Selepas ini sy tidak perlu membasoh kain lg kerane npk nye niat murni sy e2 tdk mendapat sokongan dan didatangi dgn pelbagai jenis halangan.Sy ingin berubah.Tetapi keadaan tidak mengizinkan.Mungkin telah dtakdirkan utk sy menjadi diri sy sendiri.Sy tetap sy.
Sy tidak akn menjadi owg len.Sy akn trus menjd seorg yg rajen dan malas yg bertempat shj.Hy rajen bile perlu (Bukan malas ok)..Tolong laaa paham..tolong la..tolong...tolong...


*Seharosnye ending cerita ini sy harus berase gembira spt gambar d bwh ini bukan?..Namun takdir telah menentukan segalenye..Sy pasrah..Heh.. :p









Wednesday, December 10, 2008

Mary2 mencari yg tersurat lg tersirat~

Maksud najis2 lalat yg telah dtinggalkan lalat kpd kamu sume~



  • bibir atas kanan - banyak rezeki, pandai bibir atas kiri - ramai kawan, baik hati

  • bibir bawah kanan - disegani orang, ramai yg suka

  • bibir bawah kiri - pandai bicara, tak mudah kalah

  • leher kanan - cerdas, jujur, berani menderita

  • leher kiri - cerdas dlm segala hal dan banyak pengetahuan

  • leher di tengah - tercapai cita-cita

  • biji mata kanan - suka serong dan pembohong

  • biji mata kiri - pembohong tetapi baik hati

  • hujung mata kanan - baik hati, sopan santun, cerdas hujung mata kiri - baik budi, murah rezeki

  • punggung kanan - agak mengalami kesulitan

  • punggung kiri - malas dan suka duduk

  • betis kanan - suka berhibur, boros

  • betis kiri - rajin,tidak suka menganggur lutut kanan - bersikap tidak peduli dan tak mahu berusaha

  • lutut kiri - kurang kuat berusaha

  • kepala sebelah kanan - terkabul cita-cita

  • kepala sebelah kiri - sering menemui kesusahan

  • kepala sebelah belakang - jujur, sabar dan tekun kening kanan - cerdas dan cekap

  • kening kiri - cerdas, sopan santun

  • tengah kening - keras hati, berani segala hal hujung

  • mulut kanan - kecil rezeki, tak mudah kalah hujung

  • mulut kiri - suka berpoya-poya

  • ketiak kanan - dapat menyimpan rahsia

  • ketiak kiri - jujur, banyak yang cinta

  • pergelangan kaki kanan - suka berpergian (keluar rumah)

  • pergelangan kaki kiri - kehendak kuat

  • batang hidung - banyak dicintai orang dan dapat menjadi kaya

  • pada hidung - banyak rezeki

  • dagu bawah kanan - jujur dan baik hati

  • dagu bawah kiri - bijak sana dan berbudi luhur

  • kemaluan kanan - atau kiri baik, suka senggama

  • kepala kemaluan (lelaki) - bakal beristeri 2

  • tumit kanan - jujur dan banyak kawan

  • tumit kiri - baik budi

  • alis kanan - suka menolong, baik hati

  • alis kiri - ramai yang suka

  • pangkal peha kanan - kemahuan kuat

  • pangkal peha kiri - suka kerja apa pun

  • telapak kaki kanan - tak mudah mengeluh

  • jari kaki kanan - suka menolong

  • jari kaki kiri - berbudi, suka berbuat baik

  • bahu kanan - cermat dlm membuat keputusan, banyak tanggungan

  • bahu kiri - suka kerja keras, banyak tanggungjawab

  • buah dada kanan - baik hati, pendiam,simpan rahsia

  • buah dada kiri - ramai kawan, setia pada pasangan

  • lengan kanan - setia dan taat pada atasan

  • lengan kiri - menepati janji dan rajin

  • pipi kanan - ramai teman tengah

  • tengah pipi kiri - ramai teman

  • ubun-ubun - kurang jujur

  • pusat - cerdas, tangkas, tekun

  • pusat bahagian kanan - sejahtera dalam hidup

  • pusat bahagian kiri - beroleh kemuliaan

  • pinggang kanan - sayang pada pasangan hidup

  • pinggang kiri - disayang pasangan hidup

  • telapak kaki kanan - tidak mudah mengeluh

  • telapak kaki kiri - baik budi pekertinya

  • siku tangan kanan - kuat ingin memiliki kekayaan

  • siku tangan kiri - baik hati, suka menolong

  • jari tangan kanan - serba beroleh keuntungan

  • jari tangan kiri - serba baik bekerja

  • jari telapak tangan kanan - banyak rezeki tapi boros

  • jari telapak tangan kiri - banyak rezeki dan cermat

  • pergelangan tangan kanan - boros, suka bersukaria

  • pergelangan tangan kiri - dapat berpangkat

  • perut bawah kanan - banyak rezeki, suka memberi maaf

  • perut bawah kiri - baik hati, tenang hidupnya

  • sudut mata kanan dalam - disayang suami atau isteri

  • sudut mata kiri dalam - tidak mudah dilupakan pasangan

  • sudut mata kanan luar - baik budi, ramai yg cinta

  • pelipis kiri - murah rezeki, dpt jadi kaya

  • pelipis kanan - serba berhasil dalam usaha kelopak mata kanan atas - baik hati, ramah, berjaya

  • kelopak mata kiri atas - baik budi, ramai yg suka

  • kelopak mata kanan bawah - agak malas

  • kelopak mata kiri bawah - agak bodoh, kurang bijaksana


Sy terty2 apakah maksod pelipis e2? Adekah pelipis e2 pelapis? Mane mungkin bukan? Jd apekah sebenanye maksod pelipis e2? Perkataan pelipis e2 sungguh klasik bg sy...Mungkin kah ia dgunekan Allahyarham Tan Sri P.Ramlee ketike dialog filem beliau? Atau mungkin ia adalah 1 bhs dulu kala? Hoho~[Sudah,berhenty merepek!]


Entry neh kn,setelah diteliti amat sesuai skali utk rujukan bekas kekasih gelap ku..Kerana beliau m'punyai tahi lalat yg sgt bersepah2 sehingga tak terkira dek jari kaki dan tgn..Kdg2 memerlukan bantuan jari kaki dan tgn kwn2...Kamu sume dpt bygkn? Tak paya byg..Entry ini bkn utk d bygkn~ Pesanan utk bekas kekasih gelapku : Kamu taw kamu yg sy maksodkan bukan? Hoho~


Kamu sume jgn menuduh sy curang..Sy tidak curang..Sy begitu syg kn chenta aty sy...Sy cume HAMPIR curang jek..aik? Boleh kew? Ok,takpe...Tlg phm sket...[Lain kali cite]



Tuesday, December 9, 2008

Aku dberi harapan palsu! WTF! Huh!

Suasana pg ini sngguh nyaman sekali...dsbbkn smlm seharian ujan 2run tanpa henty...So mmg bes cuace ini utk krohhh2 dgn aman n selese...

Kire2 jam 1 thghr abg posmen tlh dtg ke umh ak...Abah ku yg g amek surat tersebut..Tbe2 aku terdgr teriakan abh memanggil2 namaku...Dab seterusnye abh tunjukkn surat yg ade d tgn beliau kpd ku...

Aku membacanye dgn teliti...................
C****a! Ak menyumpah seranah d dlm aty!
SELAME NEH AKU DIBERIKAN HARAPAN PALSU!


Utk makluman sume ak dpt surat dr kerajaan negeri selangor!
Dh dekat 2 bulan ak anto permohonan 2...skali dye balas dgn ayt cm celake!
'Dukacita dmaklumkan permohonan anda tidak dipertimbangkan"
Hotakkk kaw! Hampeh towl!

Kamu sume sti terty2 amende yg tak dpertimbangkan neh kn..
2 ak mohon utk dptkn saguhati RM1000 yg DIJANJIKAN OLEH PIHAK PEMBANGKANG!

Ak mmg dlahirkan d KL n mak abah ak lak dilahirkan d perak...Mule2 ak mmg tak berharap cz e2 utk ank selangor jek [Walaupn ak dr kcik dok s'gor]...
So utk memastikan,ak dr awl2 dh soh abh aku ty dowg,ak neh layak kew x nk mohon cz ak bkn lahir kt s'gor n mkabh pn bkn lahir kt cni..
Maka abh ak pn telah berty dgn pegawai d sn semasa amek borang utk kepastian...
Dowang ckp, BOLEH cz kami dh dok lm d s'gor,dh lbey 30 tahon...
So ak pn lega m'dgr kerane ak dpt tmbh dwit poket ak...

Tp setelah ak bersusah payah g dptkan cop sn cni,cop dekan kat U ak sume lar...Neh yg ak dpt?
Mmg tak berbaloi...Bek ak g soping kt Kamdar 'Mmg Berbaloi'...

D cni ak bkn lar nk mrh sbb tak dpt dwit...Ak pn takde r kemaruk sgt dwit mereka e2..Cume ak geram sbb dr mule lg ak dh ty dowg,saat dowg ckp BOLEH 2,dowg dh bg ak HARAPAN PALSU! Sialan sungguh~Huh..

Laz2 ak redha jelar..Cume skt aty sket jek...Npk sgt janji2 kosong yg dberikan oleh pihak pembangkang...Tak ley caye lgsg!
Dan aku juge taw cara ini juge adalah salah 1 cara mereka utk MEMINIMUMKAN dwit mereka...Mungkin utk membina lbey byk lg KANDANG ba alip ba ya MEGA d negeri selangor ini...

BLAH LAR WEYH!!!!

Monday, December 8, 2008

Selamat Hr Rayer Ajy~

Hayatilah erti pengorbanan yg sebenar....
Biasakan diri utk rela berkorban....
Kerana pengorbanan yg disertai dgn keikhlasan akan mencorakkan suatu kejayaan yg abadi di 'sana'....

SALAM AIDILADHA...

Sunday, December 7, 2008

Cerite tergendala~

CERITE SEMALAM

Smlm bersmaan hr sabtu [6/12/08] chenta aty ku tlg mengajak ak kua ngedet smpena beliau tdk berkeje..yg ak bengang kul 12tgh hr br nk ajk,mcm r pg2 tak ley nk ajk,ampeh towl..tp ak pechenta yg setia,ahah so ak pn brsetuju aje..

Kami kua ngedet lbey kurg jam 1 ptg dan terus menuju ke OU..Otw,beliau soh ak tpon tgv,book tket wyg..mule2 beliau brty kt ak, 'Nk tgk cte pe?'..Ak jwb, ' Tah la,ape ade cte skunk eh'..[cewahh siap ade dialog neh]..Beliau dgn pantas jwb, 'Tgk Transporter3 la'..Cehh sti dh rancang awal2 r tuh,kunun2 ty jek..Ak tadehal,ape2 cte pn ak lyn jek..So akhirnye kami tgk cte Transporter 3...






Tgh syok2 kami tgk wyg,cte pn dh tgl lg suku abeh..tbe2 panggung mnjd terang n wyg gelap..aik takkan cte dh abeh..rupenye ade problem..kedengaran ade abg2 d dlm panggung yg sm menjerit, 'Pulang balek dwit'..Ahah tergelak ak,cte tgl lg suku jek nk abeh,nk soh pulg dwit lak..klw nk gk,ak rs cincai kire,pulg 3 hengget jelar kowt..ahah~Tp keadaan kembali ok pas2,n ktowg sambong tgk cte 2 lek...pas abeh 2 ktowg jln2 jek n pulg ke rumah lbey kurg jam 8mlm..Hoho TERlewat lek lak..



CITE KELMARIN

Kelmarin ak g smbg blajo kete yg tergendala gk b4 msk U hr 2..aku asek lupe jek cmne nk parking sume..eheh berkali2 En Ramli ajr,lupe gk..sampai dye ckp, ' Sy dh ckp,jgn byk mkn kepale ikan.Nt nk test jgn mkn kpale ikn,udang sume taw'..Sialan towl En Ramli ni..ahah~Dsbbkn ak asek lupe jek,ble ak dh pandai n tak perlu tnjuk ajo mereka utk wt sume,mereka pengajar d sn sume bersorak kegembiraan..ahah mmg sialan sungguh mereka..Ak hy tersengeh2 jek apabile menerime sorakan n pujian 'Pandai pun' dr mereka..Tp ble ak lupe sket jek mule r dowg ckp ,'Ha dh lupe'..Diyam ah,ak mane lupe...Sj jek nk test kowg pokus mengajo ak kew x..ahah~

CITE DULU KELMARIN

Neh cte psl mimpi ak jek..Ak mimpi KJ...ahah salu aku mpi dye jek sti brakher dgn kekeciwaan..Asal nk jumpe jek ade halangan n sti x jd..Tp kali neh sebaliknye..Ak brjumpe dgn jayanye...Malah ak bergembire brsm2 dgn KJ shingge menimbulkn kerisauan d aty Kak Nori..hee~Maka ak bgn tdo dgn sengehan shingge ke telinge tanpa henty..Rs cm takmo bgn jek,nk tdo jek..Cz mpi neh sungguh m'gumbire kn aty ku...Heheheh...Err tp ini hy mpi semate2..Bile eh ak dpt jumpe dgn beliau betowl2????

*Sekian cerita tergendala & terime kaseh kpd :

<<<<<-Beliau kerana m'hiasi mpi tdo ku..AHAH~

*Penghargaan cte tergendala kpd :

#Chenta Aty

#One Utama

#En Ramli

#Bilik tdo ku







Friday, December 5, 2008

I Heart <3333 my superman!

D cni ak ingin berkongsi kegembiraan ak! Yeeha~~~~~~~
Ak gumbire krn beliau :


Yeay 2 lagu beliau tlh dcalonkn dlm separuh akhir muzik2 dan dapat masuk ke final!
DUA2 LAGU!
Beliau sgt terer..tak sia2 pengorbanan ak melangok dpn tv tgk cz due2 lagu dpt msk final...
Lagu>>Sampai Syurga n Coba
Bes giler kedua2 lagu tersebot..ak sgt suke beliau krn sore beliau
TERAMAT N SGT2 MERDU DAN SEDAP
Sape tak suke jgn kutok..diam2 sudey k!
Tp tak kesah r nk kamu maw kutok ke ape cz ak takkan t'pengaruhnye..ak pechenta yg setia~
Wahahah~Tak cy ty ma,kn ma kn?? Hee~
Lastly, I HEART FAIZAL TAHIR SO MUCH~

**Ak heart 3 org jek penyanyi laki kt m'sia [5zal Tahir,Adam n Zamani]

Thursday, December 4, 2008

Puaka Niyang Rapik Merapik~


Puaka Niyang Rapik?



  • Pernah kah kamu sume menonton cite ini?

  • Ye ak menonton cte ini semasa kecutian ku

  • Aku peminat cite seram yg tegar, salu kat wayang ak tgk cte seram terutama cte antu siam..Plg bes wo!

  • Berbalik cte asl..PNR ini pd mulanya tdk menarik perhatian ak utk mentengoknye

  • Namun ak agk terprngaruh dan dibukakkn pntu aty utk mentgknye slps ak melihat kesungguhan pakcikku mentgknye saban mggu tanpa jemu

  • Maka ak pn join skali

  • Ak suke tgk cte ini krn ianya merepek

  • Ak selalu tersengeh2 sendirian spt kerang bakar yg sdp d mkn apabile antu d dlm cte ini muncul

  • Antu2 d dlm cte ini m’punyai rupa yg pelbagai dan menarik aty utk tersengeh sendirian..ahah~

  • Antu2 d dlm cte ini juge suke muncul sesuke aty mereka pd bile2 ms yg mereka suke d mane2 jue~ahah
  • Sebab aku suke tgk cte neh cz ade liyana jasmay
  • Sebab aku tak bp kenan tgk cte neh sbb ade zarina! [tak suke3!!]
  • Walau bagaimanapun cte ini hy sesuai utk dtonton oleh individu yg m'punyai jiwe yg kental mcm AKU
  • Perempuan mengandong dan kanak2 dilarang mentgk cte ini ats keprihatinan kesihatan kamu
  • Akher kate,selamat menonton~

*Kene mtk Tv3 bayo aku neh cz ak tlg promot cte mereka :)

Wednesday, December 3, 2008

Hepy birthday! Ya....BUKAN hr jd aku~

Post ini adalah KHAS sempena hr jd nenek ku yg terchenta!
Hr ini adalah hr rabu bersamaan dgn 3/12/08..
[Dh bln 12 dh eh,cptnye ms brlalu]


*Kek ini kelihatan sgt sedap..tp ianya adalah gamba p'hiasan semate2

>>Selamat hr jadi yg ke 78 di ucapkan kpd nenek ku yg terchenta!
>>Maimunah abd karim @ Munah Rock...Yeah yeah!
[Sile bc Yeah2 e2 dlm nada rock yg sejati]
>>Semuge pnjg umo n dimurahkan rezeki slalu..
>>Sy syg sm kamu!

*aku mencari2 gambo nenek ku utk d upload kn
*Namun p'carian ku e2 b'akher dgn kehampaan
*Gambo utk d upload tdk djumpai
*Keciwaaaa melanda jiwa~
*Nanti dh jumpe akn d upload kn kemudian

Tuesday, December 2, 2008

Rancangan tv fav semase kecutian ku~

>>Awan Dania
[Besh gile tambah lak ak mmg minat dgn Scha neh]


>>Sehaty Berdansa
[Bes2 tgk menari2,rs maw menari brsm jue :) LOL ]

>>Like Father Like Daughter
[Chanel AEC,isnin-jumaat,7mlm..Bes woo]

>>Puteri Salju
[Kdg2 jek tgk cz asek lupe jek~he]


*Kdg2 bowink thp dewa kt umh..
*Nsb bek ade kerahhh n bodben wlupn bodben neh kdg2 kelembapan nye ala2 kesipotan...
*Alaa tp tadehal r,ak klw bosan gk ape lg,ak krohhh2 laa...ahah~sesungguhnye tdo e2 sgt seronot,bes n m'girangkan aty..
*[Pesanan Adli>>Tak elok tdo byk sgt,tdo 2 merugykan mase] Apekah? *gulp*
*Monolog dalaman : Bile laaa maw tgk wyg brsm2 lg neh wahai chenta aty ku? Asek g mkn jek,gemocks laa syg nt...Hoho~

Blood Type & U~

Type O: You want to be a leader, and when you see something you want, you keep striving until you achieve your goal. You are a trend-setter, loyal, passionate, and self-confident. Your weaknesses include vanity and jealously and a tendency to be too competitive.

Type A: You like harmony, peace and organization. You work well with others, and are sensitive, patient and affectionate. Among your weaknesses are stubbornness and an inability to relax.

Type B: You're a rugged individualist, who's straight forward and likes to do things your own way. Creative and flexible, you adapt easily to any situation. But your insistence on being independent can sometimes go too far and become a weakness.

Type AB: Cool and controlled, you're generally well liked and always put people at ease. You're a natural entertainer who's tactful and fair. But you're standoffish, blunt, and have difficulty in making decisions.


*So what type is your blood? For me, the description suits me well.

Sunday, November 30, 2008

Yeeha~

Yeeha sy udah kembali!
Post neh saje jek bowink2 letak utk dibace~

1. How late did you stay up last night and why?
~takde r lewat sgt kul 2 kowt cz text

2. What was the first thing you said when you got up?
~nanti r jap [cz mak kejowt bgn,hee..]

3. Who were you with Friday night?
~famly lor

4. Do you think you will be in a relationship 3 months from now?
~tah laaa

5. When's the next time you'll see your friends?
~Sok kowt

6. What were you doing this morning at 7am?
~hahahah tdo laaa,ape lagik

7. What radio station do you listen to the most?
~x-fresh fm

8. What was the reason you last cried?
~Bia laa…Tuhan sj yg taw…cewahh hik~

9. Have you ever talked to someone when they were high?
~ade2

10. Who was the last two people to text you
~Chenta aty sy n fendy..

11. What's the fifth text in your inbox say?
~’mcm ramai jek org kt umh ko’..

12. Name all of your bestfriends.
~Ma,faeza,fendy n adli…

13. What high school did/do you attend?
~SMK Tmn Selayang [SEMENTAS]

14. What subject that u're not good at and why?
~ahah klw tym sek men lu>>Add Math [tataw r asal]

15. What were you doing at 11pm last night?
~Text

16. Who was the last person you texted to last night before bed?
~Misty laa chenta aty

17. Will you be driving in a year?
~Ahah ma tlg jwb…egt nt kite race n drift sm2 taw..hik~

18. Is there anything that you are craving right now?
~skunk takde cz br jek pas mam Mcd hehe

19. When did your last hug take place?
~br jek td

20. Do people ever make stupid mistakes when spelling or saying your name?..
~ahah tiade2 cz nm sy sng disebowt malah di eja :)

21. Do you drink tea?
~ye2,ice lemon tea

22. Have you ever been arrested?
~sy budak baek..time kaseh

23. Have you made a mistake this past week?
~ade kowt

24. What are you listening to right now?
~bunyi dengkuran ahah..siapakah?

25. Say something to somebody.
~Nm sy wanie :)

26. Do you miss someone?
~ye2.sy perindu yg tegar hee :)

27. Are you happy with your life right now?
~Yup im hepy wif my lyf now

28. In the past 72 hours have you been in trouble?
~ade2 mlm smlm

29. What was the last movie you saw?
~my best friend’s girl..adehhh lm xtgk wyg deh

30. What do you need to be doing right now?
~Ym ngn sahabat2 ku

31. What's the connection between you and the last person you texted?
~My best fwen

32. Who do you hate?
~Tak elok benci2 owg :)

33. What do you wear to bed?
~suar n baju :)

34. Do you think you'll be married in 10 years?
~InsyaAllah klw ade jodoh…

35. What were you doing at 6pm Friday night?
~Tak egt yer,hrp maklom

36. Do you know anyone with the same name as you?
~ye2 ade..

Sunday, November 23, 2008

PENGUMUMAN~

BLOG jiwekelajuan neh TIDAK AKN DI UPDATE dlm ms SEMINGGU ini ats sebab2 peribadi...Diharap bersabo n jumpe lg nexwik dgn post yg br k...Sekian harap maklom~

Mary menghiborkan haty~

LAWAK BANGLA…

Cerite brmula d satu station minyak. D station minyak nie ada 2 org pekerja bangla yg tau cakap melayu skit, omputih skit & bahasa bangla yg sememangnye dia pro. Sorg tu namanye Majid & seorg lg namanye Iqbal.

Pd satu arie berhenti sebuah kete mewah, mercedes utk mengisi minyak. Pemandu kete tu seorg Pak Arab. Kebetulan pula minyak d pam minyak tu dah abis, nie yg membuatkan Iqbal poning kepalo nak bgtau pd Pak Arab tu yg minyak dah abih. Pak Arab tu lak tak tau sepatah haram bahasa melayu, cuma tau omputih skit & bahasa arabnye ler..

Iqbal bgtau PakArab tu sambil menyebut "fuel" & dsusuli gerakan memusingkan tangan menandakan minyak abih, tapi Pak Arab tu ternganga tak paham. Iqbal coba lg sekali dgn menyebut "fuel" & disusuli gerakan memusingkan kepala, tapi Pak Arab tu ternganga luas tak paham!!..

Iqbal tak tau nak wat camner..dia pon gi kat Majid utk menerangkan situasi sebenar. Mereka bercakap dlm bahasa bangla, & bunyiknye cam nie..

Iqbal: Majid, tolong aku majid, Pak Arab tu tak tau minyak dah abih..
Majid: ala...ko cakap je la..minyak dah abih..
Iqbal: dah cakap dah, tapi dier tak paham...aku lak, tak tau cakap omputih.. Yes , No, Alrite & I lap U tau ler..
Majid: Aku pun tak tau gak cakap omputih...
Iqbal: ala..ko tolong ler aku..
Majid: ok...aku tau sikit-sikit cakap arab..

Lalu pergi la..si Majid kat Pak Arab tu & dgn selamba dek..nye berkata;
"Fuel!, Sodoqallah'hul. .azim",

baruler..Pak Arab tu paham & teros blahhh...

Saturday, November 22, 2008

Jiwe keterharuan~

Merujuk kpd title d ats,berikowt adalah penyebabnye... :

Puisi d bwh d tuleh oleh shbt bek ak yg dtuju khas utk ak:
[Ma@yunk@seng@nur sengkang[-] atiqah ahah~]




ma aku harap ko tak majuk ngn aku lagi...luv u ma!!


ma
dari dulu kite bersama..
gelak tawa, amarah yg kita curahkan bersama..
hanya kesilapan yg kecil
aku kau ketepikan..cewah hahha
aku tau itu salah ku ma tapi aku memohon seribu pengampunan dr mu


ma
walaupun kite berjauhan
ko di utara aku di barat
tapi kite masih dapat berhubung menanya kaba
skali skale kite kutuk mengutuk
ko marah aku,
aku marah ko.
aku kutuk u ko
ko kutuk u aku
tapi aku tau walaupun begitu kasih kite begitu utuh
sehingga tidak boleh dipisahkan lagi


ma
ko la sahabat aku dunia akhirat
aku minta maaf atas segala salah kate yg terlanjur
laen taun aku buat lg hahha
ma aku siyes ni
aku sayg ko ma!!
hanya kite berdua je yg masih lagi berhubung
yg laen sume dah buat hala tuju sendiri..
moge hubungan kite berkekalan k?
tapi ma jagn kite sampai bermadu plak dah la
hahhah sepertimane yg kite janji waktu skolah menengah dulu

*aku begi2 terharu ma..ahah~Nway mulut jg r weyh...aku tkmo ade madu doi! ahah lgpn mu nk kew eddy aku tuh? yelaa sp laa beliau nk d bndingkn ngn mu..bgai enggang dan pipit~cewahhhh....ahah~Tambahan : AKU SYG KAMU JUE~ eheh

Friday, November 21, 2008

Berbicara Politik~ :)

Tibe2 tergerak aty utk memberikan sedikit pendapat tentang keadaan politik d negara kite skunk…



Keadaan politik semakin lama semakin rumit dan membimbangkan. Semuanya dilihat semakin meruncing selepas berlakunya PRU 12 pd Mac yg lalu. Mmg aneh tuah YAB Dato seri Abdullah. Pd PRU 11, beliau meraih mandat terbesar dlm sejarah BN. Tetapi pd PRU 12, mencatatkan prestasi terburuk dgn 5 negeri jatuh ke tgn parti pembangkang. Mahu tidak mahu,beliau terpaksa menerima kesilapannya. Walaupun rekodnya bersih, malah pernah digelar ‘Mr Clean’, beliau sering dinilai sebagai pemimpin yg tidak cekap. Bagi sy, beliau dianggap sebegitu krn sikap nya yg tidak tegas dan terlalu berlembut. Walaubagaimanapun, mungkin itu adalah sahsiah beliau hasil didikan keluarga tercinta. Penuh dgn kesopanan dan kelembutan serta didikan agama yg tinggi. Beliau tidak salah malah sy turut mengagumi keperibadian beliau, namun mungkin ini yg dkatakan sbg nasib dan nasib tidak menyebelahi beliau. Akhirnya beliau membuat keputusan utk mengundurkan diri dan peralihan kuasa akn dilakukan, TPM akn menjadi bkl PM dlm ms kurang dr 5 bulan lg..

Namun bkn ini yg ingin sy perkatakan, yg sy ingin berbicara ialah tentang pemikiran rakyat Malaysia khususnya golongan muda yg menjadi pelapis pemimpin pd ms hdpn. Jika dilihat senario pd ms ini, golongan muda khususnya dilihat cenderung menyokong parti pembangkang. Mengapa hal ini ley terjd,sedangkan kita sedar bhw slma ini yg berjuang utk negara dan rakyat atau lebih tepat berjuang demi kepentingan Melayu adalah kerajaan [UMNO] tetapi golongan pasca merdeka ini dilihat menyanjungi pihak pembangkang. Adakah dgn keadaan ini akn menguburkan impian UMNO utk menebus maruah mereka kembali pd PRU 13? Pd pendapat sy, trend golongan muda berpihak ke pihak pembangkang krn menyanjungi attitude yg ada pd pemimpin parti tersebut. Inilah yg dikatakan autoriti karisma. Beliau dsanjung krn ketokohan, kepetahan berpidato. Beliau juga dgilai ats sb tidak menjemukan dan simpati. Malah tidak keterlaluan jika sy ingin mengatakan bhw mereka yg dahulunya melaungkan ‘Allahuakbar’ kini beralih arah melaungkan ‘Reformasi’ pula. Sy berckp berdasarkan pemerhatian sy..

Di sini sy ingin mengajak golongan muda utk berfikir sejenak. Kita harus tanam sikap sedar diri dlm diri kita. Mahukah kita menjadi seperti melukut d tepi gantang? Tidak sedarkah kita bhw siapa yg berjuang utk memerdekakan negara kita setelah sekian lm djajah? Mungkin rmai d antara kita yg lahir slps kemerdekaan, maka kita tidak sedari keperitanan dan kepayahan nenek moyang kita dahulu. Sy sendiri slps mendengar cerita ttg keperitan rakyat kita dahulu d bwh pemerintahan penjajah dr nenek sy, sy sedar dan bersyukur krn dlahirkan d zmn pasca merdeka. Malah slps e2, smgt sy utk mempertahankan kmerdekaan negara semakin berkobar2 dan sy begitu sygkan tanah air yg tercinta ini. Mungkin belum tiba ms nye lg utk sy buktikan krn sy masih menuntut ilmu namun apabila tiba ms nye nt akn sy buktikan dan ceburkn diri brsm2 utk terus mempertahankan negara tercinta ini.

Usahlah dbangkitkan soal perkauman. Kita seharusnya berbangga dgn negara kita yg m’punyai pelbagai kaum dan slma ini hidup dlm keadaan yg aman dan harmoni. Malah negara luar juga ingin menjadikan negara kita sbg contoh krn masyarakat majmuk yg ade d negara ini. Maka, dr zmn dahulu pejuang2 kita telah bersusah-payah memupuk smgt perpaduan d ant kaum d negara ini. Jgn lah kita pd zmn skunk ingin merosakkannya. Tidak syg kah kite dgn perpaduan yg tlh ada ini? Bgaimanakah kite ingin mencapai dan menuju Wawasan 2020 spt yg tlh d cdgkn oleh mantan PM kita jika masalah perpaduan ini tidak dpt dselesaikan dan dilihat menjadi semakin kritikal? Wawasan 2020 ialah 1 medium utk kita terus membuktikan pd dunia bhw Malaysia mampu utk menjadi negara yg maju mengikut acuan yg tersendiri. Maka salah 1 aspek utk mencapai matlamat ini adalah dgn terus mengukuhkan ikatan perpaduan yg telah sedia ada. Usahlah kita m’persoalkan tentang perkara yg tlh sedia ada d dlm perlembagaan yg tlh dpersetujui oleh pemimpin terdahulu brsm2. Usahlah dpertikaikan ttg kontrak sosial yg tlh wujud krn slma ini kita juga mampu utk hidup dgn aman dan damai wlupn dgn adanya kontrak sosial tersebut.

Seterusnya sy ingin memperkatakan tentang Akta Keselamatan Dalam Negeri [ISA]. Skunk dilihat ramai pihak dgn lantang menyuarakan pendapat mereka utk mamansuhkan ISA ini. Bg sy tidak perlu memansuhkan ISA ini krn ia adalah 1 cara utk kite menjaga kedaulatan negara. ISA adalah 1 pencegahan utk memelihara keharmonian negara. Berfikirlah, sekiranya ISA dimansuhkan kita pasty akn hidup dlm negara yg berkeadaa huru-hara krn tidak ada medium utk menyekat keekstereman golongan tertentu. ISA adalah satu2 nya cara utk mencegah drpd golongan tetentu utk mengacau dan menimbulkan kekecohan dlm negara ini terutama yg dpercayai akn menimbulkan huru-hara dlm negara, mencetuskan smgt perkauman dan berkaitan dgn dadah. Bg yg tidak mengetahui, ISA adlh 1 penahanan tanpa perbicaraan slm tempoh 60 hr. Mereka dthan ats keyakinan pihak berkuasa tentang kesalahan yg dlakukan ttp sekiranya ingin dbicarakan.tidak m’punyai bukti yg mencukupi tetapi amat dyakini pihak berkuasa ats kslhn yg dlakukan. Slps tamat tempoh soal dlm 60 hr, mereka boleh dbebaskan atau terus dtahan slm 2tahun sekiranya dluluskan oleh Menteri Hal Ehwal Dalam Negeri. Akta ini tidak pelu dimansuhkan krn negara luar juga berminat dan ingin mengkaji undang2 ini. Sbg contoh Indonesia berikutan sering menjadi mangsa serangan bom ganas spt Jamaah Islamiyyah. Pd mulanya, pd tahun 2001, Amerika syarikat menentang akta ini dan mengatakan bhw akta ini kejam namun akhirnya menarik kembali dan menyesali kenyataan tersebut pd tahun 2004. Dan ini amat mungkin berpunca drpd peristiwa 11 September dan penggubalan Akta Patriot selepasnya. Maka jelas dilihat akta ini tidak seharusnya dimansuhkan utk mengawal dan mencegah perbuatan yg ekstrem d negara kita. Mmg kita hidup dlm negara yg demokrasi tetapi kita seharusnya sedar kebebasan kita kdg2 perlu ada batasan utk kepentingan bersama. Tidak guna kita terus merpejuangkan utk memansuhkan akta ini krn ia diibaratkan spt mempertaruhkan kedaulatan dan keamanan negara kita. Mahukah kita hidup dlm keadaan yg huru-hara dan tidak aman? Pasty tidak bkn?

Kita juga perlu sedar ttg pengorbanan yg tlh dlakukan oleh kerajaan kpd rakyat slm ini. Byk yg telah dtaburkan oleh kerajaan sendiri dan bkn drp pihak pembangkang. Dr menaikkan hrga minyak sehinggalah pemberian rebat dan penurunan hrga myk sehingga RM2 seliter pd ketika ini. Masih tidak berpuas hatikah kita dgn keadaan skrg? Msih tidak bersyukur kah kita dgn apa yg tlh diperolehi? Mengapa kita semakin ingin menentang kerajaan yg slma ini byk memberikan ksngn kpd kita? Bajet 2009 br2 ini juga dpt dlihat usaha kerajaan utk mengurangkan beban rakyat. Ini membuktikan bhw kerajaan begitu syg dan komitmen trhdp rkyt. Ia juga sbg tanda terima kasih kerajaan trhdp rkyt ats sokongan yg dberikan slm ini wlupn tlh mengalami kekalahan yg teruk lm PRU12 br2 ini.

Diharapkan rakyat akn cepat tersedar kembali dr mimpi dan angan-angan yg belum tentu akn dikotakan oleh pihak pembangkang. Masih tidak sedarkah kita wlupn pelbagai bukti yg dpt dilihat skrg? Benarlah kata Tun DR M, ‘Melayu mudah lupa’. Jgn lah sampai kita akn melukut d tepi gantang dan hy menjadi spt pak turut mengikut arahan drp pihak lain. Waspadalah kita dgn apa yg tlh terjadi. Jgn sampai negara kita tergadai. Susah payah pemerintah2 kita yg terdahulu mempertahankan dan kita sewenang2 nya mempertaruhkannya dlm sekelip mata. Apa yg ada jarang disyukuri,apa yg tiada sering dirisaukan. Inilah bahaya dunia……Moga seimbang dunia dan akhirat kita sebagai umat Islam.Amin…

*Sy mengingatkan org dan juga sekaligus mengingatkan diri sy sendiri. Akhir kata maaf andai tersilap bicara. Ini adalah semata2 memberikan sedikit pendapat diri shj. Menulis atas kewarasan akal dan kebenaran.

-Edryna_Wanie@C.H.A.N.T.E.K-November 2008-

Rahsia Bulan Kelahiran dlm islam laks~

http://www.islam.com/islamicdates.asp
bukak kat link tu kalu korang nak tau korang lahir bulan aper dalam bulan islam....

PERILAKU BERDASARKAN TARIKH LAHIR ISLAM.....

HIJRAH
Sekiranya anda mengetahui pada bulan Hijrah anda dilahirkan, menurut pengetahuan tradisional bulan itu mempunyai pengaruh yang tersendiri terhadap perilaku. Dicatatkan bagi menambahkan pengetahuan

MUHARRAM
Bersifat pendiam, sihat fikirannya. Mungkin akan menjadi bodoh jika tidak mendapat didikan yang sempurna, walaupun begitu, jika dididik dengan baik, dia boleh menjadi cerdik kerana bakat fikiran yang pintar cerdas ada padanya. Dia mempunyai keinginan yang baik dan selalu berada dalam selamat.

SAFAR
Tabiatnya buruk. Dia tidak suka mengakui kesalahannya. lbubapanya perlu mendidiknya bagi menghilangkan tabiat buruk itu, jika tidak, kehidupannya akan menjadi susah di kemudian hari. Walaupun begitu, sekiranya dia melakukan sesuatu untuk kepentingan dirinya, selalunya ianya akan mendatangkan hasil.

RABIULAWAL
Perwatakannya baik. Mungkin dia akan mendapat pangkat besar, menjadi orang berpengaruh atau kaya tanpa diduga. Dalam pekerjaan ramai yang suka. Sifat negatif dirinya termasuklah kurang sabar, hatinya keras dan mudah marah.

RABIULAKHIR
Perwatakannya jahat. Hatinya tidak tetap. Fikiran dan kemahuannya lemah, buruk nafsunya, kasar wataknya, mudah mengangkat tangannya. Kehidupannya menjadi sukar kerana tabiat buruknya itu. Ibubapa menempuh kesukaran dalam mendidiknya.

JAMADIL AWAL
Dia mempunyai tingkat keyakinan yang tinggi. Dia berani dan nekad, kadangkala melakukan sesuatu yang bodoh atau bahaya. Walaupun begitu, keberanian dan tekadnya itu akan menunjukkan hasil usahanya, yang menemui kegagalan juga.

JAMADIL AKHIR
Wataknya berani, dia hormatkan orang lain. Berbagai kepandaian ada padanya. Apabila dia tahu bahawa dia salah atau keliru maka dia mudah mengakuinya, tapi bila dia tahu dia benar, pendiriannnya keras dan tidak mahu mengalah. Semasa kecilnya, ibubapanya perlu mendidiknya dengan baik agar terserlah sifat-sifatnya yang baik itu, kerana jika betul didikannya, masa dewasa ia akan menyenangkan kedua orang tuanya.

REJAB
Semasa kecilnya dia degil dan nakal. lbu bapanya patut mendidiknya dengan baik agar dia dapat menerapkan nilai-nilai yang baik. Ketika sudah dewasa, dia suka bersikap merendah diri dan bersikap tidak tahu menahu. Ini agak berlainan dari sikapnya semasa kecil. Walaubagaimanapun hidupnya selamat dan sentosa.

SYA'ABAN
Perwatakannya baik. Hidupnya selamat dan rezekinya tidak putus-putus.. Sewaktu kecilnya dia mudah mengalah semasa bermain dengan kawan-kawan. Kelakuannya baik, berbudi bahasa hingga semua orang sayang padanya. Masa dewasanya dia akan berjaya dalam segala kerjayanya dan mudah mendapat rezeki.

RAMADHAN
Dia baik, pendiam, suka merendah diri. Dia tidak angkuh kepada teman yang dikenalinya. Dia tidak suka menonjolkan diriya. Kehidupannya selalu selamat.

SYAWAL
Perwatakannya keras. Hatinya keras. Dia tidak suka dikalahkan oleh orang lain. Hal ini membahayakan hidupnya, oleh itu ibu bapanya perlulah mendidiknya dengan betul bagi menghilangkan tabiat buruknya itu. Jika tidak kehidupannya menjadi susah kerana perangai keras hatinya, dan dia selalu bergaduh terutamanya dalam hal mencari rezeki.

ZULKAEDAH
Perwatakannya pendiam. Banyak perkara baik pada dirinya berubah menjadi buruk. Dia banyak berfikir, kerana sifat ini, satu hari nanti dia akan mendapat hasil yang baik dalam kehidupannya. Tetapi oleh kerana banyak berfikir, perbuatannya kadang kala menjadi keliru. Dia seharusnya bertindak tanpa terlalu banyak berfikir untuk mendapat hasil yang yang memuaskan.

ZULHIJJAH
Jika dia jahat dia terlalu jahat, jika baik terlalu baik pula. Dia sering mendapat padah dari perbuatannya sendiri. Dia sukar mengawal perasaannya, kadangkala terlalu berlebih-lebihan atau sebaliknya. 0leh kerana dia tidak dapat memberikan garis pemisah, dia sukar mempertimbangkan baik buruk perbuatannya. Dia seringkali menyesal kerana kurang hati-hati dan kurang pertimbangan

Thursday, November 20, 2008

Seharian bersm famly d penang~

Hr tuh tym ak dh abeh xm [17/11/08] mak ak dtg amek ak d penang...cz ak takmo nek bus! Nt cm owg gle bwk brg byk2...Hoho~Ak salu kene bwk brg byk2 nek bus,sodih :(

Mak dtg senin,selase ktowg lek..Mak ckp mcm ank menteri lak nk kene jemput2..Hoho np,ank menteri jek yg ley jemput2 eh? Ank owg bese tak ley eh? Heheh...

Tak g ne2 pn,cz ak pn bknye taw sgt selok belok jln kt penang neh..ape2 yg abg ipo ak ty sume ak jwb ,'Tah laa...hehe'...cz ak tataw! siyes! Br bp bln jek kn ad kt penang...2gu r lg setaon kew...Mayb pro sket r kowt...Ktowg g li jerok jek kt georgetown...N nek fery...Nway sekalung time kaseh d ucapkn pd Abg Yus & Liza cz sudy amek cuty semate2 nk amek owg...Mashehhh byk2 yer... :)


[Pemandangan wak2 mlm d sn]

Chenta aty nye laks~

SEPTEMBER

#Sangat bersopan santun dan bertolak ansur
[Sopan laaa sgt ahah~]

#Sangat cermat, teliti dan teratur
#Suka menegur kesilapan orang lain dan mengkritik
#Pendiam tetapi pandai bercakap
#Sikap sangat cool [Ye beliau sgt cool.i like!]
#Sangat baik dan mudah simpati
#Sangat prihatin dan terperinci
#Amanah
#Setia dan jujur [Hee~]
#Kerja yang dilakukan sangat sempurna
#Sangat sensitif yang tidak diketahui
[Betowl2,cz nk control macho r tuh]

#Orang yang banyak berfikir
#Daya penaakulan yang baik
#Otak bijak dan mudah belajar
#Suka mencari maklumat
#Kawal diri dari terlalu mengkritik
#Pandai mendorong diri sendiri
#Mudah memahami orang lain (daya firasat yang tinggi)
#Banyak simpan rahsia [Agak laa]
#Suka sukan, hiburan dan melancong [Melancong 2 mmg towl]
#Kurang menunjukkan perasaannya
[Ego kowt?? Bese r laki..Hoho~]

#Luka hatinya sangat lama disimpan
#Terlalu memilih pasangan
#Sukakan benda yang luas, sistematik

Tarikh Kelahiran 3,18,29~
>>Sabar serta pandai menguasai
[Beliau mmg sgt sabo ngn perangai ku...Jutaan time kaseh d ucapkan]

>>Tapi jangan cuba mempermain-mainkannya, dia akan mengamuk dengan hebat.
>>Dia tergolong pasangan yang bijaksana dan bertanggungjawab.
>>Sifat jujur & ramah adalah modal utamanya dalam bergaul.
>>Tapi dalam soal cinta dia merupakan pasangan yang susah untuk dimengertikan.
[Hmmmm........]

JANUARY

#Bercita-cita tinggi dan orangnya serius [Ye sy sgt bercite2 tggi]
#Suka mendidik dan dididik
#Sangat mudah melihat kelemahan orang dan suka mengkritik
[ Hoho~]

#Rajin dan setiap yang dibuat nampak keuntungan
[Ma! Tlg jwb,aku rajen kew?]

#Suka smart
#Kemas dan teratur
#Bersifat sensitif [Sy sgt sensitif]
#Berfikiran mendalam
#Pandai mengambil hati org lain [Hoho kene ty chenta aty neh]
#Pendiam kecuali telah dirangsang
#Agak pemalu [Hihik,malu ngn owg yg tak dkenali SHJ]
#Daya tumpuan yang sangat tinggi
#Mudah mendisiplinkan diri sendiri
#Badannya sihat tetapi mudah diserang selesema
[Sy mmg salu bersin terutama apabile berhadapan dgn habokkkk,2 yg ak bersin bukak blog mu ma,ahah~]

#Bersikap romantik tetapi tidak pandai mempamerkannya
#Cukup sayang pada kanak-kanak [Tepat skali!]
#Suka duduk di rumah
#SETIA pada segala-galanya [Siap setia tak bertempat lg :( ]
#Perlu belajar kemahiran sosial
#Cemburu yang sangat tinggi
[Oopppsss cemburu tandanye sayangggg :) ]

Tarikh lahir 10,16 dan 21~
>>Suka bekerja keras
>>Memiliki nafsu yang tinggi dalam usaha mencapai cita-citanya.
>>Dalam pergaulan sehari-hari dia merupakan orang yang mudah tersinggung.
>>Namun begitu dia seorang yang jujur & tabah dalam menghadapi persoalan.
>>Soal cinta dia sangat setia dan sebab itulah dia mudah disenangi.
>>Tapi dia seorang yang terlalu cemburu.
>>Kalau baik dia sangat baik dan kalau jahat dia merupakan orang yang paling jahat.

Monday, November 17, 2008

Hohoho final xm udah abeh!!



Mood ketika ini>>Girang,gumbira,bahagia,lapang,hepy,senyum2,sengeh2.. :)

Hr neh [17/11/08] xm dh abeh! Tersirat : Ma,aku abeh xm dulu dr ko~ ahahha...~Laz paper ialah TITAS...sume ojektif so sume hentam ahah..Takde r sume,ade gk r jwb ngn yakin diri n sungguh2...Hee~

Jap jek dh abeh 1 sem..1 sem yg penuh suke n duke...Penuh ngn kenangan yg bg aku manis wlupn pahit + masin...Hanya aku,dye n Tuhan jek taw...Cewahh ayat tak hengat,ahah~

My famly otw kowt dtg cni..Tp tak lek KL hr neh pn,sok kowt br lek...Stay kt Vistana dulu... Tersirat : Ma,mak aku dtg amek aku taw! Ko tak ley menghina aku lg dgn mengatakan aku berhrp kat pakcik driver bas lg..Hik~

Windu kat ank2 buah ku...Huhu InsyaAllah jap g ley jumpe kerahhhhh~~ahahah mish sgt kt dye...Mak ckp dye dh pdai merangkak dh now..Huh merangkak dh tp gigi tak tumbuh pn lg..PELIK towl...2 r Liza,owg dh pesan dh tym pregnant dulu minum susu,neh takmo,kn ank kamu tak cukup kalsium tuh,2 yg lmbt tmbuh gigi tuh..ahah...Like mother like daughter r kn,kompem gigi rapuh cm Liza gk nt..Kehkeh...

Pewot dh bekeroncong,maw mkn~ Pas2 nk tdo..Hoho dh tataw nk wtpe kn..Nk bc buku xm dh abeh,kn ma kn ma?? Hahah...Ma teroskn perjuangan ko yg lom selesai 2 lg k...


Ye2 lg 1,tak sabo nk pulang beronggeng + jumpe chenta aty ku...misyu so much dear~Lalala

Saturday, November 15, 2008

Berjalan-jalanan menghiborkan haty bersama rum8 terchenta n kamarul~



Hr Rabu br2 neh aku tlh kua ngn rum8 ku...wlupn kami lom abeh final xm lg,tp kami dgn slumbek kua kunun2 cm dh abeh xm...bkn ktowg jek,kompem ramai lg dak len wt cenggini...tak g mane pn,g quensbay sudey...plg menyayat aty,kt quensbay neh takde pusat karoke,maka aku tak ley r nk release kn tensen ngn berkaroke~hoho...

Owh ye,lupe lak nk ckp,hanis ty ak, 'Ley x klw ak nk ajk kamarul?'..lalu ak pn mnjawab,'Sukaty ko leee hanis,aku tadehal'...tp terpk gak,nk kew kamarul yg pemalu gle tuh ikowt kami berdua? N ak pn kagum + terkejowt + terlopong mulut apabile dye menyatakn ingin ikowt kami tanpa dtemani laki len..[Bio towl mamat neh? Brani kew dye nk ikowt ktowg neh??] Hanis telah awal2 mengigatkan aku supaya tidak membuli kamarul nt..ahah ak pn membalas pd hanis,'Aku tak janjiiiiiii'..Hahaha kerane ia adalah sesuatu yg sgt menyeronokkan,menghibor dan menggirangkan haty apabile dpt membuli kamarul yg pendiam lg pemalu tersebut..Hee~

Kami pegy jln2 jek...soping2...[Abeh bejuta2 dwit aku wlupn niat asal nk g jln2 jek,Damn!]..Ak li kasot laa,wallet laaa,magazine laa,innershine laa,surat khabar laa dan bermcm2 lg.. [Lek bilik kire dwit tgl bp sen jek,adehhhh]..Nsb bek ade ptptn,maka ptptn pd ketika ini adalah penyelamat aku...so sekalung trime kaseh d ucapkn pd ptptn...hahah~

Kami mkn tghr brsm2 d foodcourt...Dan pd ms e2 aku tlh membuli kamarul dgn brtanya brmcm2 jenis solan secare berterusan tanpa henty kpd kamarul [Yess! I like~ahah]...Ak saje jek nk kasi mamat tuh bukak mulut sket n ak berjaye...pas dh jln2 [Asek aku jek msk mcm2 kdai n m'beli-belah,dak 2owg tuh ekowt jek jd bodyguard,ape laaa],kami ke tepian pantai berhadapan dgn mall tersebowt..

Owh lupe lak,tym aku kat kdai buku [Borders],ak tgh khusyuk belek2 buku politik,tbe2 aku d sapa oleh seseowg...'Muke u sgt mude laaa...brape umo u?'...Aik terkejowt,pahal lak tbe2 neh...Lantas ak menjawab [Yg tego tuh ahmoi cine]..Pas dh borak2 [dye friendly gle,pelik ak],dye mtk no fon..ak pn bg laa tanpa mengesyaki ape2...pas2 ak nk blah dye tak bg...pahal lak minah neh..dye ty ak abeh xm ble,then ak ckp,dye membals, 'Aiyaa nt tak bley laa nk jumpe u lg diz wik'...???? Ak rs hairan lg tp aku membiarkn shj n meminta izin utk blah...

Slps bbrp minit ak blah,ahmoi neh [Nm dye Fion] msg aku...ckp nice 2 meet u laa,bla bla bla...N dye ckp 'U sgt cute n sedih lor tak dpt jumpe u lg diz week,u dh nk lek selayang dh'...Ak lantas berty pd hanis,'Hanis asl cm pelik ahmoi neh ha?'...Hanis hy ckp,'Tah laa,ak pn tataw'..Ak cm dh risau cz ahmoi neh len mcm jek...lantas aku tidak mereply msg2 beliau yg seterusnye..[Bkn sumbunk,tp aku takowt doi...aku neh perempuan sejati..ahaahah~]

Berikowt adalah beberapa gambo yg sempat d ambil oleh kami ber3 ketika kua bersm n as kenang2an :


[Hanis + Kamarul]


[Kami bwt sticker photo]



[Kami adalah rum8]


[Aku dan Jmbtn Pulau Pinang]


[Angen sepoi2 bhase]


[Candid Kamarul]


*Akher kata aku gumbire kua brsm mereka wlupn dwit ak abeh dgn byk...Takpe,bak kate owg,dwit ley cr,ptptn ley masukkn heheh tp kenangan kekal spnjg zaman..Hoho~

Friday, November 14, 2008

Kenapa ramai owg benci KJ n sedikit owg yg syg KJ?


[Wallpaper laptop aku]

SEBAB2 DAN ALASAN DAN REALITI2 AKU SUKE KJ :

>>Beliau Besh

>>Beliau berani

>>Beliau penuh dgn ciri2 kepimpinan
[Calon yg plg layak jd KP]

>>Beliau lantang bersuara

>>Beliau tidak gentar dgn ancaman2 musuh nye

>>Beliau educated [Lulusan Oxford2,ahah]

>>Beliau bercite2 tinggi [sm cm aku]

>>Beliau bijak [Cube try argue ngn beliau,sti ad jwpn yg slumbek + bernas dr beliau]

>>Beliau berusaha bersungguh2 ke arah cite2 beliau
[Luv diz attitude so much]

>>Beliau kacak + manis [Sekadar memuji]

>>Beliau stylo

>>Beliau mempunyai kekuatan yg tersndiri

>>Beliau syg pd Melayu wlupn dlahir n dbsrkn d luar negara
[Klw tak caye cube try kutuk Melayu dpn beliau,sti beliau akn protect abeh2]

>>Beliau bapa yg penyayang
[Terbukti bile tgk beliau bersama Jibreil Ali Jamaluddin Abu Bakar,soon will hv his 2nd child]

>>Beliau friendly [Tgk gambo d bwh]




>>Beliau suke bola



>>Beliau tidak membeza2 kn darjat [Campur ngn sume owg]

>>Beliau open-minded [Mayb sbb lahir n bsr d luar negara]

>>Beliau mempunyai sifat yakin diri yg tinggi [Sgt macho]




>>Beliau Gentle

>>Beliau berfikiran jawoh
[Matang,aku suke laki yg matang n tak childish]


#Atas sebab2 d ats laa ramai owg tak suke beliau,tapi.......
#I Luv KJ so much n will by his side no matter what!!~
#Lastly,Hidup KJ!!!

Thursday, November 13, 2008

Lagu kegemaran~

[SENYUM]

Manis wajahmu kulihat di sana
Apa rahsia yang tersirat
Tapi zahirnya dapat kulihat
Mesra wajahmu dengan senyuman

Senyuman… senyuman
Senyum tanda mesra
Senyum tanda sayang
Senyumlah sedekah yang paling mudah
Senyum di waktu susah
Tanda ketabahan
Senyuman itu tanda keimanan
Senyumlah senyumlah senyumlah senyumlah

Hati yang gundah terasa senang
Bila melihat senyum hatikan tenang
Tapi senyumlah seikhlas hati
Senyuman dari hati jatuh ke hati

Senyumlah senyumlah
Senyumlah seperti Rasulullah
Senyumnya bersinar dengan cahaya
Senyumlah kita hanya kerana Allah
Itulah senyuman bersedekah

Senyumlah senyumlah senyumlah senyumlah
Itulah sedekah yang paling mudah
Tiada terasa terhutang budi
Ikat persahabatan antara kita
Tapi senyum jangan disalah guna
Senyumlah senyumlah senyumlah senyumlah

>>[So marilah kite sume senyum beramai2]
>>[Sejuk aty tgk owg senyum,sakit atu tgk owg sumbunk]
>>[Tp sile senyum bertempat,klw tak nt owg slh phm a.k.a mental @ giler~ahah]

Wednesday, November 12, 2008

Kelembapan Sipot A.K.A Sang Senil

Nk update blog takde mud...cz bodben lembap msm sipotttttttt!!!
Sipot laju lg kowt...Huh!
Nanti2 laa...

Tuesday, November 11, 2008

Sape kate pompuan n laki tak ley jd kwn bek??

Mitos : Lelaki dan perempuan tidak boleh berkawan baik...
Fakta : Boleh laaaa,sape yg ckp tak bley plak..

#Aku ade beberapa kwn baik...
#Antara mereka aku ade 2 owg kwn bek dr berlainan jantina dgn ku [Lelaki]..
#Berikowt adalah mereka berdua :


>>>FENDY<<<



>>>ADLI<<<

#Tidak towl mengatakan laki n pmpn xley jd kwn bek..
#Sebab aku jue ade kwn bek laki...
#Mereka sentiasa bersama ketika aku susah n senang..
#Fendy lak suke bwk aku jln2 tym cuty ngn kereta nye yg besh 2..ahah~[Mashehhh]
#Aku syg kawan2 aku...trutama kwn yg diisytiharkan 'kwn bek' oleh aku 2..hehe
#Jutaan terima kasih kpd kwn bek aku yg tak putus2 menyokong aku dr dulu-now [cm bg ucapan laks~]

*Cmne xm aku td? Jwpnnye 'hentam saja laaa labu' ahah~tawakal....

Monday, November 10, 2008

I'm hepy wif my lyf now~

Band Couple : Takkan Pernah Melupakanmu


Betapa aku menyukaimu
Tidakkah kau sedari itu?
Ku di depan matamu
Kau tak melihatku
Betapa ku sangat menyukaimu

Ku berkhayal kau jadi milikku
Setiap hari ku ingat selalu
Kan ku kejar dirimu
Tak terbatas waktu
Dan ku takkan pernah melupakanmu

# Andaikan hatimu
Terbuka untukku
Alangkah senang hatiku
Apa yang terjadi?
Kau anggap diriku
Hanya bagai angin lalu

.....................................................................................
#Penat berharap
#Aku berhenti berharap
#Bia laa ape yg nk jd pun,aku berserah..
#Terasa lebih lapang n bahagia
#Everytin' happens 4 a reason
#Pejalanan idop masih jauh
#Tewoskan perjuangan demi masa depan
#Lastly,Im hepy wif my lyf now~~~

Prkembangan +ve d sbb kn rembesan hormon adrenalin~

Hr neh aku dak baekk... [salu baek gak tp hr neh baek lbey sket]

Sbb2 aku baek hr neh ialah :
>>Aku rajin bc buku
>>aku study,study dan study [rs nye dsbbkn hormon adrenalin telah merembes melimpah2 kowt..cz selasa nk xm lg..huhu~]
>>mlm lak aku + hanis wat stdy grup ngn abg firdaus n d geng

pas2 ura2 dr mak bekate cuty sem neh paksu ajak aku g oliday d glasgow,teman maksu,g bersame2 ngn amad...[tp tataw r jd kew tak,cz tataw amad maw g or tak n cuty sem pn bkn lm sgt pn]

*abg firdaus ad cte sumting yg membwtkn ak ber+ TAK SUKE kat NURSE..Huhu~

Sbb2 tak suke kat nurse :
>>Mereka sgt kerek
>>Mereka suke marah2 [xpecially klw kat hosp krajaan,so g laa hosp swasta,byr lbey pn takpe janji layanan kpd kite terbaek]
>>Mereka suke marah owg tua + owg yg tataw n bertanya kpd mereka
>>Mereka muke sumbunk [cm bagus jek]
>>Mereka suke borak2 n tak wat keje
>>Mereka m'punyai byk citer2 yg -ve

*MAAP pd nurse2 @ ahli kuarga nurse yg ad d m'sia ini..wlupn ak taw keje kowg mulia,tp aku tetap tak suke..bkn niat nk kutuk...sowy to say..Huhu~Namun begitu sbb2 d ats hy ad pd sesetgh nurse shj..tak sume begitu,ad yg baik kowt??? [g blah,bg aku takde,aku MENCI NURSE!]





*[lupe lak nk basoh baju hr neh..huhu~]

Sunday, November 9, 2008

Kerinduan Kesangatan Kemelandaan ~~

Windoo mereka2 ini.... :


[KHAIRAH]








[Huda & Haziq]

*Cpt laa abeh xm,tak sabo maw pulang n berpoye2!