Thursday, December 24, 2009

Kalau...


.Jam tangan Fossil.
. Handbag Paris Hilton.

Pasti tersenyum girang~



Thursday, December 17, 2009

Sile bace.

Edisi Khas : Resolusi BPN Untuk Boikot Blogger Biadap terhadap Pemimpin Pilihan Rakyat !!!

1. BPN memandang serius saranan Perdana Menteri di laman 1Malaysia ( di sini ) yang mahukan blogger mengamalkan kod etika yang boleh menjadikan mereka dihormati oleh semua pihak. Antaranya :

• Be honest and fair in gathering, reporting and interpreting information
• Never plagiarise
• Identify and link to sources whenever feasible
• Never publish information they know is inaccurate - and if publishing questionable information, make it clear it's in doubt
• Distinguish between advocacy, commentary and factual information
• Admit mistakes and correct them promptly
• Show good taste. Avoid pandering to lurid curiosity
• Explain each blog's mission and invite dialogue with the public over its content and the bloggers' conduct
• Disclose conflicts of interest, affiliations, activities and personal agendas
• Abide by the same high standards to which they hold others


2. BPN telah mengenalpasti ada blogger yang menzahirkan sokongannya kepada Kerajaan/BN namun masih mengamalkan budaya 'kotor' dalam menjadi seorang blogger. Termasuklah mengugut PM jika melantik individu tertentu menjadi anggota kabinet dan mengutuk Ketua Pemuda UMNO yang telah dipilih oleh perwakilan sehingga menimbulkan polemik sesama blogger yang berjuang membela negara.

3. Budaya ini sangat tidak sihat di dalam usaha Perdana Menteri untuk mendapatkan kembali sokongan rakyat dan sebagai Blogger Pembela Negara kami tidak akan membiarkan blogger seperti ini berada di dalam senarai blog di kalangan 85 ahli BPN termasuk 22 Penyokong BPN. Usaha ini juga akan disokong oleh blogger-blogger yang lain kerana mereka juga meminta BPN memainkan peranan yang berkesan di dalam mengatasi masalah yang semakin membarah ini.

4. Untuk itu BPN mendesak blogger yang dimaksudkan agar berhenti dengan segera dari terus menggunakan pendekatan kasar, kesat di dalam mengkritik/memalukan pemimpin tertentu termasuk menggunakan perkataan ugutan terhadap Perdana Menteri sehingga menimbulkan suasana tidak sihat di kalangan blogger yang pasti akan menjejaskan usaha ke arah mencapai kemenangan di PRU akan datang.

5. Jika tidak, maka kami terpaksa mengambil tindakan tegas dengan mengeluarkan blog-blog mereka yang melampau dari senarai blog kami dan meminggirkannya dari terus berada bersama kumpulan yang membela agama, bangsa dan negara. Tempoh diberikan sehingga 17 Disember Khamis 11.59 malam pada 1 Muharam 1431. Mereka juga perlu meminta maaf kepada semua pihak yang dihentam dan memadamkan semua artikel yang telah mengguris perasaan sebilangan pihak yang lain di dalam UMNO dengan kadar segera.Semoga kita akan menjadi blogger yang menyatukan rakyat berbilang bangsa dan agama dan menolak sebarang bentuk provokasi yang boleh menjejaskan keamanan yang kita kecapi selama ini khasnya di alam siber.

Sekian, terima kasih !
Yang benar,Panglima Perang Cyber
http://penembak-tepat.blogspot.com/


*Harap dapat dijadikan panduan utk semua bloggers*

Thursday, November 26, 2009

Mahu yg ini!

Tarikh kua wayang: hari neh (26/11/09)



Mahu yg ini!

Plizzz???



Tunggu lepas raye-lah.

Cam tak sopan lak nk bergembira menonton wayang time raye2 kan.

Hehehe.



+++++ mau yg ini juge.



Tarikh kua wayang : 10 Disember 2009.







P/S : Rain! I love u! Lalala~





Monday, November 9, 2009

Islam sgt ke neh? Nak fikir jap...

Bismillah.

Tajuk nye,
'Isteri menangis, suami menggigil.'

Apekah?
Haihh kerana politik mereka sanggup mengangkat bai'ah ni?
Kesian pada si isteri.
Kesian sgt!
Mereka dijadikan korban pula.
Tak pasal-pasal.
Talak tiga pula tu.
Sedih betul!

Pelik.
Inikah parti yg betul2 mendukung ajaran islam?
Wahh hebat sungguh ye.
Sampai mengikat ahlinya seketat-ketatnye sebegitu rupa.

'Kalau kau keluar atau lompat parti, jatuh talak tiga kat bini kau'
Warning neh! Warning neh!
Lalu menangis laa si isteri2 ahli parti ini.
Cehh main ugut2.
Dashyat2....

Ape komen org yang mempunyai ilmu agama yg tinggi tentang perkara ni yer?
Islam agama suci.
Kalau dahulu pernah dengan sewenang-wenangnya melabel parti kerajaan kafir.
Masuk parti kamu, dapat tiket ke syurga.
Wahh senang betul.
Tapi kalau nak masuk syurga, kene jadikan ikatan suci perkahwinan sebagai gadai.
Kene jadikan isteri mcm barang dagangan.
Ibarat ikatan perkahwinan itu tiada nilai.
Yg paling penting sekali, jgn khianat parti!
Cehh...
Si suami tak sayang si isteri ke?

Err,
perbuatan ini sangat tidak baik-lah bukan?

Wahai masyarakat Malaysia yang amat saya sayangi, bukalah mata, hati dan minda anda.
Nilai lah dgn sebaik-baiknya dgn akal yg telah Allah kurniakan.
Kadang-kadang, Indah khabar dari rupa jek kan?

Sedih-sedih...sangat sedih!

Wednesday, November 4, 2009

Kecewa ke ape neh?

Bismillah.

Tak tahu lah nk ckp ni entry keciwa kew marah ke.
Haihh..

Patut ke seorg kwn, jauhkan diri dr kwn yg lain sbb terpengaruh dgn tilikan?
@&*)#*!@ lah weyh!

Benda neh jadi kat sy sendiri.
Dye percaye sgt kowt ape abg sam (bukan nama sebenar-tukang tilik) tu ckp.
Patut lah sebelum tu sms sy mintak tarikh lahir sy.
Sy pun takdelah nk fikir bukan-bukan,bg jelah.
Kesudahannya begini.
Kalau lah tahu,mmg takkan bg punye.

Lepas tu kalau ade salah sikit yg sy wat,tanpa disedari sy lah.
Mesti dye ckp ,
'Betul lah ape yg abg sam ckp'.

Ikot aty mmg nk jek ckp:
'Lu mmg buat gua hot lar weyh!'

Syirik taw tak percaye tilik nasib neh!
Berdose besar.
Aqidah rosak.
Takkan tu pun tak tahu.
Nah ameh neh.
Ckp kosong wtpe kan, nah bukti sekali.

Firman Allah bermaksud:

“Wahai orang yang beriman sesungguhnya arak, judi, berhala dan bertenung nasib adalah perbuatan keji dan termasuk perbuatan syaitan. Maka jauhilah perbuatan-perbuatan itu agar kamu mendapat kejayaan." (Surah Al-Maidah : 90)



Tak tahu lah.
Sebenarnye sy ni marah ke atau sedih sebenarnye?
Atau sy yg terlebih sensitif??

Monday, October 26, 2009

Menyesal-lah kamu!

Bismillah.

Hari neh baca surat khabar.
Muke depan.
Lagi.
*sigh*
Tajuk : 'Lemas Najis'
Baca baca dan terus baca.
Mangsa,kanak2 berusia 4 tahun.
Ye,mmg ajal maut jodoh sume nye d tangan Tuhan.
Kalau sy menjadi ibu tersebut, pasti menyesal tak sudah.
Sampai mati menyesal, mungkin?

Kanak2 berusia 4 tahun dibiarkan keluar dan berjalan seorang diri.
Dibenarkan keluar ke kedai utk membeli gula2 seorang diri.
Malah diberi wang saku lagi apabila diminta.
Tanpa ditemani ibu bapa?

Heii tak sayang anak kah kamu?
Maaf,tak berniat utk menuju kpd sesiapa.
Cume kesal, terkilan dan hairan kenapa kanak2 sekecil itu diberi kebebasan utk berjalan seorang diri?
Ape lah sangat kanak2 berusia 4 tahun itu tahu?
Sedangkan manusia yang berusia 20 tahun pun kadang2 tidak dibenarkan utk keluar bersendirian.
Salah siapa?
Haihh..

Moge menjadi iktibar utk keluarga d luar sana.
Kanak2 yg berusia 3 tahun, 4 tahun, 5 tahun atau 6 tahun atau ape sahaje.
Yang hanya kecil seperti itu, jangan dibiarkan berjalan seorang.
JANGAN!
Tolong jangan!

Jgn nanti apabila sudah terjadi sesuatu, baru hendak menyesal tak sudah.
Masa itu, kamu menangis air mata darah sekali pun, ape yg boleh dibuat?

Tapi,kanak-kanak berusia 3 tahun yg mati didera, diliwat, dicabul oleh teman lelaki itu lagi kejam!
Zalim!

Heii si ibu, kamu sangggup mempertahankan teman lelaki kau daripada anak yg kamu kendong 9 bulan itu?
Kamu lagi agungkan cinta lelaki itu dari cinta anak yg akn menolong kamu d dunia yg 1 lagi itu?
Kamu ibu yang paling sy benci!
Kamu tak layak utk dipanggil ibu pun!
Jijik!
Kemudian menangis teresak-esak kenape?
Menyesal?
Hakk tuihh.
Pergi kamu sehidup semati dengan lelaki itu di dalam hotel besi itu.
Seumur hidup kamu!
Cinta yang paling agung...
Konon!

Semoge kedua-dua kanak-kanak yang tersayang itu aman dan bahagia d dunia yg selamanya itu.
Kakak doakan utk kamu semua.
Semoge gembira mendengar segala rahsia d sane.

P/S : kalau kamu tak mahu kanak-kanak itu, berilah pada sy. Sesusah mana pun, saya pasti akn menjaganye dgn sebaik mungkin. Mereka tidak berdose. Langsung! Atau mungkin berilah kpd keluarga yg sudah berusaha selama bertahun-tahun, tetapi tidak mempunyai rezeki. Itu lebih baik.

Wednesday, October 21, 2009

Persoalannye.......

Salam.



Menjadi persoalan betul.

Kalau balik penang jek mesti tak lalu makan.

Tak lapar lak tu.

Klw balik umah, mesti asek lapar.

Dan makan mengikut waktu.

Sebab tu klw cuty lame2 dok kt umah cm tak bagus lah. Hehe.

Bukan tak bagus sbb ape,nanti akn membela badan d umah.

Kat penang maintain slim. Hihi.





Kenape ha?

Ke sbb malas nk mkn?

Ade kew?



Neh tak mkn langsung pape dari pagi neh.

Boleh rileks maintain mcm takde pape jek.

Err neh mmg tiada masalah kn?

Ke penyakit sebenarnye?



*Mengidam nk mkn pizza ade-lah. hihi. Plus Lasagna. perghh~*






Wednesday, October 14, 2009

@!$%(%#@!!&%$*&!!!

.RISAU.
.TAK SENANG HATI.
.RESAH.
.TAK TENANG.
.GUNDAH.
.HILANG FOKUS.

Ape lagi yg seerti?



Plus rasa nak balik umah tgk mak.

Dan juge rase nk mencarut-carut kat hosp kerajaan.

Sekian terima kasih.

Monday, October 12, 2009

Baru kau tahu langit tinggi rendah. Adeh..

Bismillah.

Mule2 nk ckp,smlm BN menang d bagan pinang.
Tahniah pada sume yg berkerja keras utk memastikan kemenangan milik BN.
Dgr cite BJ n kak ros pun kerja keras kt sane.
BJ katenye sampai sakit2 bdn n tak cukup tdo seminggu lebih.
Haha takpe bro,keje kuat berbaloi.
Tahniah sume~

*****************************************************************************

Lg 3 mggu nk final neh.
Tp asgment tak siap lg.
So takde mase nk stdy lg.
Haihhhh...
Yg asgment tu pulak,susah beno nk cr maklumat nye.
Bengang towl.
Mmg bengang sampai last2 nanti on9 bukak FB jek. haha.

Ape nk jd neh, ape nk jd neh..
Stdy tak start lg.
Dh r sem neh ade 6 paper.
Abeh r tergolek nk pulun nanti. Huhu.

Neh kesedaran mmg dh ade dh neh,bagus r kn.
Tp action nye takde lg.
Neh skunk dh pukul 2 lbey,mkn pun belum lg.
Tgk,diri sendiri pun dh tak terurus.
Serabowt gile skunk.
Haihhh...

Camne neh?

Pastu skunk pemalas gile lak tu.
Kalau dh tdo, tak ingat2 nk bgn.
Lepas bgn, mule r dlm aty ckp, 'Ciss rugi mase tdo lame td'.
Ampehh..
Ape nk jd neh.
*@#($*$&!!$%#
Haihhh
Dok mengeluh jek neh dr td.

Boleh fhm tak?


*Rase cm nak lek umah jek. Wuuu*

Friday, October 9, 2009

1 siswa 1 malaysia.

Bismillah.

Mggu neh byk program diadakan d usm.
Start mlm neh sampai ahad neh,ade 3 program.
Perkampungan 1 siswa 1 malaysia, handshake n moto mania.
Sepatutnya esok sy akn ke rumah anak yatim d arau perlis selam 2 hari.
Tapi tak jadi pulak. Sedih.
Semangat dh nk pergi.
:(

So,
maybe masa akn dihabiskan dgn join program2 kt U jelar kowt.

Mlm neh ade program 'handshake'.
Persembahan pelajar antarabangsa dan pelajar pelbagai kaum d malaysia.

Mggu neh jugak ade program 'Perkampungan : 1 siswa 1 malaysia'
Semua student dari seluruh ipta d malaysia dtg berkampung d usm.
Start hari neh sampai ahad. 3 hari 2 mlm.
Tadi pagi dah nampak ade student dr ump n umt dah sampai.
Sekarang mesti dah lg ramai yg sampai.
Nampak program neh cam best n besar-besaran.
Apapun kita tunggu sampai ahad neh nanti utk mengetahui best kew tak program tuh.

Seronok ah sejak 1 Malaysia diperkenalkan oleh YAB PM neh.
Semua benda pun nanti mesti nak ade '1'.
Macam cool jek kan?
:)

Mggu neh jugak ade PRK DUN31 d bagan pinang.
Semoga dapat kekalkan kerusi.
Sy yakin dapat kekal punye,insyaAllah.
Dan semoge pemuda pemudi d sane juge terus berkerja keras utk memastikan kemenangan.

-FIN-

Wednesday, September 30, 2009

Korean student~

salam.

tadi petang,balik dr kelas.

Tibe2 npk sorg student korean neh.

1 perkataan jek nk ckp.
Eyh dua perkataan.


SERIUS HOT!!!

:)

Monday, August 3, 2009

Anti-ISA demonstration.

Bismillah.

Salam setiakawan.

Kebelakangan ini sy mmg agak sibuk, blog jarang diupdate.
Tp memandangkan beberapa hari lepas tercetus huru hara di malaysia gara-gara demonstrasi yg diadakan GMI, tergerak pula hati utk menulis.

Sy mmg sudah lama tahu mengenai demonstrasi yg akn diadakan ini.
Seingat sy sejak hujung bulan 6 atau awal bulan 7 lg.
Semasa sy melayari internet sy terjumpe mereka ini mengajak bersama join demo itu.

Npk nye mereka lakukan juge walaupun sebenarnye boleh difikirkan oleh akal impak dr demo tersebut.

ISA perlu dimansuhkan?

TIDAK!
ISA tdk boleh dimansuhkan tetapi perlu dipinda sedikit agar tdk disalah gunakan oleh pihak terentu. Itu sahaje.

Klw ISA dimansuhkan, lebih banyak lg demo dan perhimpunan yg akn diadakan ats alasan demokrasi dan ats alasan mereka mempunyai hak.
Kita sebagai warganegara mmg mempunyai hak tetap harus diingat setiap hak dan kebebasan yg ade perlu lah ade batasan.

Klw tanpa batasan, ia akn mencetuskan huru hara dan kacau bilau.
Tgk sajelah demo 1 Aug yg lalu, baru disertai 5000+ org dh cukup mencetuskan huru hara dan menimbulkan perasaan kurang senang pd rakyat.

Jalan sesak, perniagaan terganggu, premis terpaksa ditutup, dll.
Byk impak yg -ve.
Cukup menyusahkan byk pihak!
Impak +ve hanya utk kepentingan pihak2 tertentu saje.

Nk kew kite hidup dlm negara yg sentiase huru hara dan kacau bilau?

Hargailah seadanya keamanan yg telah sedia ade.
Jgn cemarinya hanya ats kepentingan sendiri dan kepentingan pihak tertentu.
Dan hormatilah kedaulatan undang-undang yg ade.
Seperti perkara ke4 dlm rukun negara.

Sedangkan dlm agama pun telah ditetapkan peraturan dan batasan.
Kenapa perlu ade peraturab dan batasan?
Untuk menjamin kehidupan dan utk mencapai matlamat menjadi masyarakat yg sempurna.
Belajar lah diri utk berdisplin dan mematuhi undang-undang.
Apatah lg klw kita ini bergelar pemimpin.
Pemimpin perlu menjadi role model.
Yg akn menjadi pemandu jalan kpd yg bwh.
Baru nanti ank2 buah nya akn menuju ke arah yg betul.

Klw hidup asek nk melanggar undang2 dan menyusahkan byk pihak,
Pikir lah sendiri, diri neh sebenarnye bergune kew tak dlm masyarakat?
Org akn hormat kite kew klw kite neh jenis yg asek nk melanggar undang2?


Tepuk dada tanya selera.
Masyarakat malaysia sekarang makin bijak pandai.
Pandai menilai perkara yg terjadi.
Pandai berfikir.
Bezanya mungkin ade yg lambat sedar.
Itu sahaje.
Sbb itu wujud pepatah 'Sudah terhantuk baru nk terngadah'
Muge semua akn cpt sedar dan membuka mata.
Jgn dikaburi mata.
Nanti ade pihak yg akn bertepuk tgn sambil tersenyum puas melihat kpd kita.


Kebebasan tetap perlu ade batasan.

Monday, July 27, 2009

PHD.

Bismillah.

Pertamanya yg nk d ckp, sy hairan dgn sikap hasad dengki yg ada dlm kalangan kita.
Sy memaksudkan hasad dengki yg negatif.
Bukan yg positif.
Hasad dengki yg positif memang lah bagus dan membina.
Tetapi hasad dengki yg negatif ini?

Kalau diteliti secara halus, mmg hasad dengki yg negatif ini boleh menghancurkan diri.
Bukan diri sendiri sahaja, diri org lain sekali.
Hancurkan diri sendiri bila PHD ini terlampau bersarang d hati.
Terlampau penuh d dalam hati.
Hati akan menjadi tidak tenang.
Tak senang duduk bila lihat kejayaan atau kelebihan org lain.

Menghancurkan org lain pula apabila PHD yg terbuku d dalam hati itu,dipraktikkan secara fizikal.
Sama ada dgn niat utk menghancurkan org tersebut, atau tiada niat,
kedua-duanya akn menghancurkan.
Tp biasanya dgn niat lah kn?

Kadang-kadang pelbagai cara sanggup dilakukan, demi memuaskan hati yg penuh dgn PHD ini.
Yg lagi hairan, sanggup bergadai harta benda, demi memastikan pihak yg dicemburui itu menerima apa yg tidak sepatutnya diterima.
Kesian, mereka dianiaya.
Yg menganiaya akn tersenyum puas bila melihat kehancuran pihak sebaliknya.

Manusia ini diberi akal fikiran.
Boleh berfikir secara baik sekiranya akal tersebut dipelihara dgn baik.
Boleh berfikir mana yg baik dan buruk.
Boleh menilai menggunakan akal sendiri.
Boleh menganalisis dgn menggunakan akal yg dikurnia.

Cuma kadang-kadang manusia ini terlalu ikutkan hati, diabaikan akal yg diberi.
Kadang-kadang soal mencari rezeki pun ada masalah PHD.
Padahal Allah dah janjikan rezeki utk setiap manusia sebelum dilahirkan lg.
Percayalah pada rezeki yg telah ditetapkan.


Kadang-kadang PHD muncul apabila seseorg dilihat mencapai kejayaan dgn cepat dan lebih dr lain.
Pelbagai agenda diatur demi menjatuhkan pihak yg berjaya tersebut.
Apalah salahnya tumpang gembira dan sama-sama doakan kejayaan pihak tersebut.
Ini tidak, pelbagai tohmahan, caci-maki, fitnah pula dilemparkan.
Bagai tidak dapat menerima hakikat.
Bagai menolak takdir.

Teringat kata-kata seorang pensyarah sy baru-baru ini,

' Akal diberikan utk bezakan manusia dan haiwan. Utk bezakan 'MANUSIA' itu. Tp Zaman sekarang, walaupun manusia ada akal tp 'KEMANUSIAAN' itu dah hilang '

Yg mengecewakan lg, kebiasaan nya yg memiliki PHD ini dtgnya dr golongan bangsa kita sendiri.
Bukan bangsa lain.
Kebiasaan nya lah.
Sy bukan nk bersifat rasis, cuma nk ajak sama-sama berfikir.

Contoh ;

Kalau org kita buka kedai mkn bersebelahan contohnya.
Kebetulan kedai bersebelahan nya lebih maju dan ramai pengunjung.
Pasti pihak yg lg 1 tidak senang duduk dan akan lakukan sesuatu.
Bebeza dgn bangsa lain.
Buka kedai bersebelahan pun tiada masalah bg mereka.
Mereka cuma terus menjalankan tugas masing-masing, mencari rezeki masing2.

Betul atau tidak?
Persoalannya, sampai bila?

Sy bukan manusia sempurna.
Tetapi ada kelebihan dan juga kekurangan.
Iri hati yg positif digalakkan, iri hati yg negatif harap dijauhkan.

Salam setiakawan.

Wednesday, July 22, 2009

KJFC d facebook.


Bismillah.


Juz nk inform, kpd sape2 yg ADA FACEBOOK tuh,

Marilah kita bersama2 join KJFC (KHAIRY JAMALUDDIN FAN CLUB)


Terbuka kpd semua.



Sile beri kerjasama dan sokongan anda.


Marilah terus menyokong pemimpin muda yg berkaliber lagi berkarisma ini.


Sekian terima kasih.


-Salam setiakawan-



Utk menjadi ahli KJFC, sile klik di sini

Sunday, July 19, 2009

Pecah pecah dan terus lagi pecah.

Bismillah.

Kamu sume pnh punya pengalaman rumah d pecah msk?
Sy pernah.
Bukan baru-baru ini tp beberapa thn yg lepas.
Seingat sy sudah 3 tahun yg lepas.
Tp trauma nya hingga kini masih terasa.
Masih sgt terasa.

Kejadian berlaku ketika kami sekeluarga berada d dlm rumah.
Kami semua tidak d apa2 kan kerana mereka hanya menceroboh masuk ke sebuah bilik sahaja.
Syukur.
Kejadian juga langsung tidak d sedari kami sekeluarga.
Tahu-tahu bgn subuh tgk bilik sudah d pecah masuk.
Kehilangan komputer riba dan telefon bimbit.
Kepunyaan sy.
Ye,walaupun kerugian tidak lah mencecah puluhan ribu ringgit tp tetap begitu meninggalkan kesan kpd kami.

Bg sy, mereka ini tidak langsung mensyukuri nikmat yg telah d kurniakan
Malas bekerja!
Ingin mencari jalan senang dgn memecah msk ke rumah org.
Tolong lah, orang yg telah menginjak usianya juga membanting tulang bekerja utk mencari sesuap rezeki.
Kamu mencari jalan mudah utk senang.
Tiada jalan mudah utk senang melainkan dgn usaha yg gigih.

Kawasan perumahan sy kini telah menjadi kawasan hitam.
Terlalu byk kes sejak beberapa tahun kebelakangan ini.
Pecah rumah, samun, ragut, dan semua jenis seangkatannya.
Yg menjadi persoalan, kenapa pihak berkenaan tidak mengambil tindakan?
Rasanya sudah terlalu byk laporan telah dibuat.
Apa lah salah nya setelah menerima byk laporan, kamu lakukan rondaan setiap mlm.
Tolong lah jalankan tugas dgn penuh amanah dan dedikasi.
Kami semua berharap pada kamu semua utk mencegah kegiatan seumpama ini.

Sy yakin kegiatan seperti ini dilakukan oleh warga asing.
Kawasan tempat tinggal sy mmg terkenal dgn lambakan mereka ini.
Tambahan pula sebelum ini kawasan perumahan sy tdk pernah berlaku kejadian spt ini.
Hanya selepas projek dinaikkan d kawasan sy,kes ini semakin menjadi-jadi.

Tambah meyakinkan, bilik yg d pecah msk tersebut meninggalkan bau badan yg memualkan.
Sangat menyesakkan dada kami sekeluarga.
Mereka juga telah tertinggal beberapa peralatan d lua rumah sy.
Mungkin stelah mendapat apa yg dihajati,ingin begegas lari.

Parang.
Ayahanda sy telah menemui parang d lua rumah.
Kamu boleh bayangkan betapa terancamnya nyawa kami sekiranya mereka menyerang kami di dalam rumah?
Syukur tidak berlaku.

Trauma yg kami rasakan kamu sendiri tak akan pernah faham.
Pantang terdengar sedikit bunyi,kami akan terkejut bangun dan memeriksa rumah.
Tidur kami sekeluarga tidak pernah nyenyak semenjak kejadian tersebut.
Sentiasa memasang telinga.
Ini belum lagi kes bg mereka yg pernah d serang di dalam rumah oleh penyamun.
Pasti trauma mereka jauh lebih teruk dr kami.
Tolong lah tangani perkara ini dan banteras punca kejadian ini.
Jangan pandang remeh dan ambil ringan perkara seperti ini.

Sekarang, berada di rumah sendiri pun rasa tidak selamat.
Jadi, di mana yg kita akan berasa selamat??

Tuesday, June 30, 2009

Alahaiiiii KJ~~~

Bismillah..

Heeeeeeee :)))
Dimulekan dgn senyuman yg panjang lebar sehingge ke telinge.
Hik.

Neh pahal tbe2 senyum ke telinge neh?
Eh bukan kew senyuman merupakan satu sedekah?
Elok sedekah d bukan Rejab yg mulie neh,..
:)))


Haha.
Sebenanye senyum sbb td having facebook chat with KJ!
Haha.
Seronok2.

Oke dh.
Seronok sket jek dh r.
Skunk nk sdey byk lak.
:((((
Lg sdey dr senyuman td taw.
Uhuk.
Tgh syok2 td, tbe2 KJ ckp mayb neh penggal akhir dye dlm politik!
Histeria jap td dgr dye ckp cm2.
No KJ,no no canot cannot.
Mane bley!
Mane ley bro, kene tunggu sy abeh blaja dulu sbb nk keje ngn kamuh dulu.
Hehe.


Tp lega sket (sikittt jek eh) bile dye ckp cmni :



Khairy Jamaluddin at 1:28pm June 30
Guys - I am not fixed that this is my last (and only) term but its a possibility. Frankly dah letih. I have been through hell and back. Want to see my boys grow up. Can contribute in other ways. Esp I am sick and tired of people saying I want to be PM by the time I'm 40. I DON'T!




See, jgn tudoh dye bukan2.
Mane ade dye nk jd PM mcm owg len heboh2 kn tuh.
Niat dye nk memimpin murni n jelas.


Tgk neh lak :


Khairy Jamaluddin at 1:46pm June 30
Guys - please save time just address me as KJ. No need YB. Saya bukan dilahir dengan gelaran YB dan takkan meninggal dunia ini dengan gelaran YB...



Jgn lah sia2 kn pemimpin berkarisma spt neh dgn fitnah2 ttg dye.
Plz..
Sy takmo kite kehilangan pemimpin yg bagus spt neh.
Berkarisma. Rendah diri. Jujur. Ikhlas. Berani.
Pelisshh plzzz lah sume.
Buke lah mata anda.
Jgn terlalu mudah menghukum dan menyebarkan fitnah.




To KJ:
JGN peduli ape org nk ckp.
JGN katekan neh penggal akhir utk kamu.
Plzz..
Perjuangan maseh belum selesai.
Kami maseh memerlukan kamu.
Sekian.




>>Alwiz by urside no matter what<<



.Fin.

Sunday, June 28, 2009

Poyo!

Bismillah.



Entry neh ade unsur2 yg tidak bek.
Klw takmo bace,bek benty skunk.


First nk ckp,..



Aku tak cr psl pun kt kau
Yg ko panas pahal?
Sbb aku tak nk kau?
Hey,wth yg kau buat ha?
Mmg pragai kau mcm neh eh senanye?
Suke maki2 org?
Emo tak tentu pasal?
Hey kau sape ha yg nk wt aku cm2?
Kau nk tunjuk ego kau kat aku?
Kunun ego sgt lah tuh?
Nk tunjuk kau bagus?
Mcm bagus sgt!
Nk tunjuk ape lg?
Kunun2 mcm aku nk sgt kt kau?
Haha.
Klw aku nk pun,tgk prangai kau cmni takdenye aku nk kau.
Kunun2 aku dgr ko dpt duit,
Dpt durian runtuh,aku nk terkejar2 kat ko-lah?
Haha.
Aku bukan materialistik doh..




Senang cite lah kn:
'ADE AKU KESAH??'





Klw kau mcm dye neh, mmg r aku kesah.
Sumpah aku nak.
Hehehehehe.
Tumpang lalu~



Thursday, June 25, 2009

Haihhhhhhhhhhhhh

*Gambo hiasan semate2*

Mcm ade yg tak kene jek..
Haihhh...

Mcm tak lengkap.

Mcm kehilangan pn ade gak.

*sigh*

Kenape yer?

Haha gile.


Padan muke gwe!

Tuesday, June 23, 2009

Rejab~

Sok 1 Rejab.
Klw boleh mari-lah kite berpuasa same2 yer
:)
Juz nk share in4 psl bulan rejab neh.


REJAB ertinya “MULIA”.
Bulan di mana berlakunya ISRAK dan MIKRAJ pada 27 REJAB.


Amalan-amalan pada bulan REJAB adalah seperti berikut:-

1. Membaca doa awal REJAB
2. Mengerjakan puasa sunat REJAB

a. Puasa 20 hari - di ampunkan dosa2 yang lalu
b. Puasa 19 hari - akan dibinakan mahligai di syurga
c. Puasa 16 hari - dapat melihat ALLAH di dalam syurga
d. Puasa 15 hari - diberi pahala seperti berpuasa 100ribu tahun
e. Puasa 14 hari - diberi pahala seperti berpuasa 10ribu tahun
f. Puasa 13 hari - diberi pahala seperti berpuasa 3ribu tahun
g. Puasa 10 hari - diberi 2 sayap utk terbang sepertikilat di SIRATAL MUSTAQIM
h. Puasa 9 hari - tidak di tolak masuk syurga
i. Puasa 8 hari - akan dibukakan 8 pintu syurga padahari KIAMAT
j. Puasa 7 hari - ditutupkan 7 pintu NERAKA pada hari KIAMAT
k. Puasa 6 hari - dikeluarkan dari kubur dgn mukabercahaya
l. Puasa 5 hari - terhindar dari seksa kubur
m. Puasa 4 hari - akan dijauhkan dari bala bencana
n. Puasa 3 hari - dibina benteng penghalang dari apineraka
o. Puasa 2 hari - dilipat gandakan pahala amal ibadah
p. Puasa 1 hari - diberi pahala seperti berpuasa 40tahun.

3. Melaksanakan Solat Sunat REJAB

a. Solat Sunat Awal REJAB
b. Malam pertengahan atau 15 REJAB
c. Malam akhir atau 30 REJAB
d. Solat Sunat REJAB pada hari KHAMIS pertama bulan REJAB
e. Solat Sunat Taubat di ikuti istighfar

4. Berzikir, bertasbih dan berselawat setiap hari pada bulan REJAB.


*Muge2 semua dpt memperoleh fadilat pd bulan rejab yg mulie neh*

Monday, June 22, 2009

KANTOI

Currently salu dgr lagu inih...
Syok jek...
Klw nk dgr google lah eh..aha
Tp sape2 yg pechenta bahase toksa dok dgr sgt-lah.
Kompem marah kowt :)


KANTOI-ZEE AVI

Semalam I call you, you tak answer.
You kata you keluar pergi dinner.
You kata you keluar dengan kawan you.
But when I called Tommy he said it wasn't true.

So I drove my car pergi Damansara.
Tommy kata maybe you tengok bola.
Tapi bila I sampai you, you tak ada.
Lagilah I jadi gila.

So I called and called sampai you answer.
You kata sorry sayang tadi tak dengar.
My phone was on silent, I was at the gym.
Tapi latar belakang suara perempuan lain.

Sudahlah sayang, I don't believe you.
I've always known your words were never true.
Why am I with you, I pun tak tahu.
No wonderlah my friends pun tak suka you.

So I guess that's the end of our story.
Akhir kata she accepted his apology.
Tapi last last kita dapat tahu she was cheating too.
With her ex boyfriend's best friend-Tommy

Friday, June 19, 2009

=)

Bismillah..






He's getting better




=)
=)
=)





Alhamdulillah..


Thanx God~

Thursday, June 4, 2009

Sy skunk menjadi lbey optimistik++++

Sy skunk menjadi semakin optimistik.
Cehh cm bombastik jek ayt.
Poyo ah wanie neh.
Tp betowl,sy skunk menjadi lbey optimistik.

Byk perkara yg sy pk +ve sahaje.
Tidak lg pk -ve.
Berkaitan dgn chenta aty sy yg sakit e2 pn sy pk +ve skunk.
Setiap penyakit ade ubatnye kn?
So, insyaAllah dye akn sembuh nt.
Maka nye sy tdk perlu-lah terlalu pk -ve sgt.
Time kaseh pd bonda dan rakan yg bername Faezah krn memberi kate2 smgt kpd sy.
Kate2 smgt e2 sy akn pindahkn kpd chenta aty sy pule.
Supaye dye pn akn menjadi lbey optimistik spt sy :)

Owh yer, kpd yg berkenaan:
Klw kamuh tdk maw berkwn dgn sy lg, sy tdk ksh.
Selamat tinggal sy ucapkan.
Sy masih mempunyai ramai lg kwn yg len yg dpt menggembirakan aty sy. (Thanx kwn2 lol )
Bukan sy lgsg tdk kesah dgn kehadiran kamuh selame ini, tp klw kamuh takmo kwn.
Ade wanie kesah?
Cehhhh yeye ckp wanie tak tetap pendirian, padahal dye pun sm.
Mainan dunia jek sume neh.
Satu pergi sepuluh mari.
Bley?
Haha hehe hihi huhu.

Err ini pun dikire optimistik gak kew?

Cehh sumbunk ah kau neh wanie.
Cm bagus jek.
Syirik kecik neh. Haha.
Dah-lah, jgn ah bace entry neh lg.
Hehehe.

Eyh jap2.
Sy tingin gile ah nk masok JANGAN LUPE LIRIK.
Bley tak?

*Sy berpuas aty dgn keputusan exam sy yg lalu walaupun tak sehebat IRA k. Haha. Alhamdulillah :D Sy akn berusaha lg. Yakin boleh! Yeah!*

Sunday, May 31, 2009

Tolong...sy mahu kamu sume doakan....please....

Sy sgt susah aty skunk.
Dye yg sgt sy syg sedang sakit skunk.
Juge sdg bertarung melawan penyakit nye.
.Chenta haty sy.
Tiada ape yg sy minta selen doa daripada kamu sume semoge tiada ape2 yg akn berlaku n dye cpt sembuh.
Dan semoge dikuatkan aty sy utk kuatkn smgt dye.
Kerane sy taw,dye sgt lemah smgt ketika ini.
Sy perlu terus bg smgt pd nye.
Klw sy lemah,pasty dye akn lemah juge.

Tolong....
Jgn amek dye dr sy dgn terlalu awal.
Sy belum bersedia.
Sy takowt sgt....
Sy rsu sgt...

Sy perlu cekal.

.......Pada-Nya ku berserah.......

Wednesday, May 27, 2009

Perak. Penanti.

Bismillah...

Skunk kesah Kak min tgh hot dibicarakan?
Maklum-lah,pilihanraya d penanti akn d adakan tdk lm lg.
Jd,perkara2 seperti ini akn timbul.
Ini perkara biasa.
Mmg sy sendiri pun yakin,pasti akn ade isu yg akn dibangkitkan d setiap pilihanraya yg akn d adakan walaupun d pilihanraya yg kecil.

Sy hairan.
Bermula dgn kes d perak.
Bermacam2 perkara yg dbangkitkan.
Berlarutan hingga kini.
Masih belum selesai.
Sy percaya,rakyat perak pasty mule jelak! Jemu!
Tidak abeh2 dgn kisah MB.
Phk tertentu memulakan cabar-mencabar d mahkamah.
Bila pd mulenye keputusan berpihak pd mereka,mereka diam,percaya mahkamaha adil.
Namun lain pula ceritanya apabila mahkamah rayuan memutuskan keputusan.
Dikatakan pula hakim menerima suapan. Hakim disogok.
Kenapa apabila kemenangan berphak pd mereka pd mulanya,phak BN tidak pula menuduh mereka memberi suapan pd hakim, sogok hakim??
Malah phak BN redha cuma ingin mempertahankan diri dgn membawa ke phk mahkamah rayuan pula.
Namun tiada pula membuat dan melemparkan pelbagai jenis fitnah kpd phk yg lg 1.
Hairan kn?

Terkini isu kak min d penanti pula.
Pd mulanya enggan mengakui.
Disuruh menunjukkan bukti.
Apabila dh menunjukkan bukti, baru hendak mengaku.
Tp masih menidakkan beberapa perkara.
Katanya bukan mewakili parti.
Ingin menunjukkan bhw parti mereka kunun nye bersih drp sebarang jenis rasuah.
Sorry?
Boleh kew mengkaburkan mata rakyat dgn alasan seperti e2?
Semua nya manusia juge.
Tdk semestinya parti tersebut yakin mereka bersih drp anasir2 kotor spt ini.
Mereka manusia juge.

Pd mulenye bermati-matian enggan mengaku, cabar menunjukkan bukti.
Tinjuk bukti, mengaku.
Namun sedaya upaya berusaha menutup keburukan yg jelas.
Sy kagum dgn kak min krn berani tampil ke hadapan.
Mungkin yg lain tidak seberani seperti beliau.
Sy yakin, jika ramai lg rakyat yg berani seperti beliau,pasti lebih byk yg kita dpt lihat dan nilai.
Ape2 pun segalanya terserah kpd pihak berkuasa utk menyiasat.
Jgn nanti timbul lg cerita pihak berkuasa telah disogok pula.
Yakinlah dgn undang2 yg terdapat d negara Malaysia terchenta ini.
Jika tdk, hilang-lah kedaulatan negara kita.

Berpegang-lah kembali pd RUKUN NEGARA MALAYSIA.
Sorry?
Tak egt?
Lupe?
Tdk pernah hafal?

Takpe, sy tulis kembali utk semua mengingatinya kembali agar kita dpt hidup dlm negara Malaysia yg aman dan damai seperti sebelum ini.
Amin..

RUKUN NEGARA
1) Kepercayaan kepada Tuhan ( ini yg plg penting)
2) Kesetiaan kpd raja dan negara.
3) Keluhuran perlembagaan.
4) Kedaulatan undang-undang.
5) Kesopanan dan kesusilaan.


*Sekian pandangan peribadi sy.*

Tuesday, May 26, 2009

Tgk neh...Isk.

Bismillah...


Skunk sy amat sibuk..
Sibuk menikmati cuty d umah.
Bes!
Dh hampir sebukan sy bercuty d umah.
D umah sahaje.
Ye,d umah sahaje.
Sy tidak bekerja sepanjang cuty inih.
Mmg betul2 cuty-lah owg ckp.
Sekian hrp maklom.


Belum ade mood nk tulis entry yg serius.
Masih dlm mood bercuty.


Oke,sile layan kan jek lirik lagu d bwh ini oke..





STAY (ESTRELLA)


Sounds straight from the twilight
Has me up all night I can’t
Fall asleep coz I keep thinking of you
And I saw a shadow, outside my window
And it’s you!

c/o
All my sorrows flew away,
Hush keep quiet hear me say
I don’t ever want you to go
Please stay

With the moonlight dancing free
And there’s no one but you and me
There’s no reason to go astray
Please stay

-bridge
Making up a story
It’s the way you’re looking at me
If you think that this is funny
It’s just you

Try and think about it
If your heart is closed don’t lock it
Keep your keys back in your pocket, think this through



*maaf,sy kebelakangan ini mmg begini*

Monday, May 18, 2009

BEST SGT!

BENCINTA (Faizal Tahir)
benarkanku tuk berbicara
bicara terus ke hatimu..hatimu
hati yang penuh rasa ragu
jangan terus pergi tanpa mendengar ku
begitu mudah untuk kau terus berlalu nanti dulu
berikanlah waktu untuk aku untuk kamu

ingatkah lagi waktu kau bersamaku
kaku aku melihat mu
lidah kelu sedangkan aku mahu kau tahu
aku cinta padamu, benci padamu, cinta padamu

ke tepi lihat ku berlalu
pasti itu yang terbaik untuk ku
tiada lagi mahu ku tahu
tentang hidup kamu tentang mati kamu
aku tahu engkau tahu apa yang mataku tahu
apa yang kau tunggu mahu aku buka pintu

ingatkah lagi waktu kau bersama ku
kaku aku melihat mu sedangkan aku mahu kau tahu
dengar kata ku aku cinta padamu
benci padamu cinta padamu

sakitnya aku membenci kamu
sakit lagi mencintaimu
dan aku pergi tapi kembali
benci aku mencintai dirimu
ku benci kamu
aku cinta kamu

ingatkah lagi waktu kau bersama ku
kaku aku melihat mu
sedangkan aku mahu kau tahu
dengar kata ku
aku cinta padamu
benci padamu
padamu

ingatkah lagi waktu kau bersamaku
kaku aku melihat mu
lidah kelu sedangkan aku mahu kau tahu
aku cinta padamu
aku benci padamu
aku cinta aku benci
padamu

ingatkah lagi waktu kau bersama ku
dengar kata ku
aku cinta padamu
aku benci padamu
aku cinta aku benci


*Syiokkk wo lagu neh! 5zal tahir mmg bes ah! Akim bes juge! :p *

Tuesday, May 12, 2009

Kecik2 dulu.

Sy maw teruskan hidup.
Mcm bese.
Tanpa ada masalah.
Tanpa ade pape masalah jiwe dan rage.
Boleh kn?



Bes kn tym kecik2 dulu.
Takde masalah.
Takya pk ape2 pun.
Enjoy jek.
Main sane cni,lari sane cni.
Hm mmg bes pun.
Tp,masalah yg mewarnakan hidup kite kn?
Supaye tak bowink.
Klw tak,sti hambar gle hidup kn?
Gle sempurna lak hidup klw takde masalah kn?
Mcm tpu jek.



Sy nk lupekan sume perkara yg dh berlalu.
Sy akui,mmg susah.
Sukar sgt kowt.
Tp...sy akn cube!
Sy yakin pd diri sy!
Sy boleh!
Malaysia boleh! (takde kene mengena,amek smgt jek)
Yeah!!



Dulu,sy ikut kelas sempoa mental aritmethic 2 taw.
Sampai ke peringkat tertinggi,alhamdulillah.
Teringat dulu,cikgu Wong yg ajar sy 2.
Tah ape kabo dye skunk kn.
Sehat ke idak tah.
Dulu dye salu bg sy dwit,beratus-ratus.
Bile setiap kali sy menang pertandingan.
Kunun nye sbb sy harumkan nama dye lah.
Menang peringkat negeri,peringkat kebangsaan.
Tp rugy,sbb ms 2 still sekolah rendah lg.
So,tak pandai gune dwit lg.
Mak abah jelar simpan kowt. Haha.

Klw-lah skunk dpt duit e2,peh mmg g kedai forever 21 skunk gak! (Ajak fendy! ahah)
Sy maw beli sweater e2! Huwaa..
Semangat gle dh nk li dah.
Tp hr 2 tgk kt OU takde laks..
Akn terus mencari d f21 yg len!
Mayb d pavi.
Klw takde gak,sy nk lek penang!!!!
G Queensbay. (Sy masih rindukannye.Gle kn?)
Sy maw sweater e2 jugak!!
Uhuk.
Sekian harap maklum.





P/S : Dulu Cikgu Wong salu bg dgr lagu ' Jika kau fikirkan kau boleh" utk bg inspirasi kt student dye. Err lagu utk badminton 2. Tajuk dye 2 men hentam jek,tak sure sgt.Tp bagus kn lagu 2? Mmg bg semangat towl. Hee~

Saturday, May 9, 2009

Buntu.

Situasi.
Terpakse membuat pilihan.
Akhirnya.
Keputusan terpaksa dilakukan.
Secepat mungkin.

Pilihan dibuat.
Fikirkan masa depan org.
Tak mahu kecewakan hidup org.
Tak mahu dikata tidak kenang budi.
Budi byk ditabur sepanjang perkenalan.
Walau jiwe meronta-ronta inginkan yg len.
Pengorbanan.
Demi hidup org lain?
Wajar kah? Mulia kah?
Demit!


.Tersedar.

Ingin berpatah kembali.
Terfikir,mungkin diri dan hidup sendiri lebih penting.
Hati dan perasaan sendiri.
Takkan nk tpu perasaan sendiri.
Demi hidup org lain.
Kunun terlalu baik.
Hati sendiri hancur. Remuk.
Nekad ingin menukar pilihan.
Luahkan padanya.
Ingin kembali padanya.
Ingin berbaik.
Masih sayangkannya.
Tak boleh lupakannye.
Walaupun singkat perkenalan e2.
-Ditolak-
Dicaci. Dimaki. Dihina. Diherdik.
Dituduh mainkan perasaannya.
Sedih.
Tp masih tidak salahkannya.
Masih maafkannya.
Kerana phm akn situasinya.
Tiada terlintas perkara seperti e2.
Kasih syg terlalu tinggi nilainya.
Buatku.
Segalanya Tuhan telah tetapkan.
Namun,.
Terkilan. Terluke. Kecewa.
Dengan sikapnya.
Ah! Lelaki......
Ego memang tinggi.
Mati-matian tidak menerima. Tidak ingin bersama.
Tak mengapa.
Sedar kesilapanku yg tak mungkin akn dimaafkan.
Berlalu pergi.
Beberapa jam kemudian.
Sms diterima.
Darinya.
Senyap.
Tidak membalas.
Semakin rancak sms diterima.
Bertalu-talu.
Masih sayangkan ku. Masih rindukan ku.
Ah! Ape semua ini??!!
Lelaki.....

.AKU BUNTU.

Tuesday, May 5, 2009

Kembali sudah!

Bismillah...


Wahh sudah lame tidak mengupdate blog..
Sebenanye 29hb sudah abeh exam,tp takde kesempatan nk update pulek.
Skunk ade d rumah sudah...
Sgt seronok!
Tp,maw buat ape jek cuty 2bulan neh?
Aduhh....


Ahad lepas sambut besday khairah!
Dah setahun dah dye..
Hepy 1st besday NUR KHAIRAH!
(28 APRIL 2009)
Kamu skunk sgt comell n nakal oke!














Masalah membelenggu d otak..
Sgt serabowt hidup ku inih pada ketika ini..
Klw-lah ley pinjam doraemon utk lihat ms depan,kn bes..Kan senang..uhuk
Tuhan,tunjukkan hamba-Mu ini jalan yg benar...
Supaya tidak tersalah dalam membuat pilihan..
Amin..












Sunday, April 12, 2009

Maaf dan doa dipinta.

Bismillah....

Mmg tujuan dan matlamat utma tulis entry neh utk memohon maaf dan doa.
Sy memohon maaf kpd sume pihak..
Dan sy memohon kamu semua mendoakan sy..


Kenape?
.
..
...
....
.....
......
.......
........
.........
..........


Kerane mulai esok hari sy akn menghadapi peperiksaan akhir..

Owhh sebab tu jek rupenye..

Ye mmg sbb 2 jek..

Doakan semoge segalanye berjalan dgn lancar dan..
Semoge Allah permudahkan segala urusan sy utk menjawab soalan. :)

Amin..

Thursday, April 9, 2009

KJ : Keciwa

Bismillah...



Sedikit kecewa apabila melihat barisan baru kabinet tidak tercatit nama KJ..
Walau apa pun,tak mengape..
Sy sgt percaya pada kepimpinan KJ..
Tak jd menteri pun tak semestinya tak boleh tunjukkan prestasi yg cemerlang kn?



Sy berharap dam meminta pd semua pihak,agar memberi KJ peluang utk buktikan keupayaan beliau..
Selama ini yg kedengaran hanyalah caci maki dan perkara yg berbaur negatif tentang beliau.
Perkara-perkara tersebut telah menutup dan mengkaburkan keupayaan yg dimiliki oleh beliau.
Justeru,sy berharap,semua pihak d Malaysia dpt memberi peluang kpd KHAIRY JAMALUDDIN utk membuktikan keupayaan beliau.



Ape yg sy dgr,semalam,YAB PM kite telah berjumpa dgn KJ dan meletakkan satu amanah d bahu KJ utk mengembalikan semula kepercayaan golongan2 belia dan muda yg sekarang dilihat semakin beralih arah.
Bagi sy,perkara ini adalah teramat penting utk diberi perhatian dan ditangani kerana golongan muda dan belia lah seterusnya yg akn menentukan pucuk pimpinan negara.



Jd,sy juga berharap pd KJ agar dapat menjalankan amanah tersebut dgn sebaik2 nya.
Perkara ini sgt penting.
Sy yakin YB boleh lakukannya.

Buktikan pada semua anda dapat lakukan amanah dan tanggungjawab yg diberikan dgn sebaiknya.




>>ALWIZ BY URSIDE NO MATTER WHAT KJ<<

Saturday, April 4, 2009

Redha.

Sy penah terbaca entry d blog kawan sy suatu ms dahulu...
Berbunyik mcm neh..

'Terlampau syg.Berat nk lepaskan.Tp menanggung sengsara.'
'Terlampau syg.Berat nk lepaskan.Tp pk lah,kamu berhak utk bahagia'

Tataw nape,statement tuh membuat sy berpk dgn mendalam.
Akhirnye mengakui, sy bersetuju dgn statement e2.
Klw syg mcm setinggi gunung everest pun (eceh), klw mkn aty buat ape kn?

Jd,sy mengambil keputusan...
Utk melepaskan...

Sy berpegang pd kata2,
'Klw ade jodoh,ade lah.Klw takde jodoh,redha jek'
Kini,perasaan lebih tenang..

Mungkin,ade yg lebih baik pd ms hadapan...

Wednesday, March 25, 2009

Sy owg paling bangga dlm dunia selain KJ!

Bismillahirahmanirahim.....



Alhamdulillah...



Neh lar gambar ketua pemuda kita yg baru.. :)






Well..
Akhirnya terbukti dan tercapai juge cita-cita KJ.. :)

Akhirnya perwakilan terbuka juga hati dan minda utk menilai dan memilih ketua pemuda yg baik..

Ini lah ketua pemuda yang kita inginkan..

Berkarisma,berwibawa,mempunyai attitude tersendiri,lantang bersuara tanpa gentar,berusaha bersungguh-sungguh serta mampu dan dapat menyuarakan suara golongan belia dan muda seperti sy dgn baik..



Alhamdulillah,rezeki berpihak pada beliau..



TAHNIAH KJ!

Semua org pasti berbangga dgn pencapaian kamu ini.. :)

Akhirnya dapat ditepis segala tohmahan yang dilemparkan dan kamu berjaya membuktikan keupayaan diri kamu yg sebenar tanpa 'bantuan' dari sesiapa pun..

TAHNIAH SEKALI LG!



Sentiasa lah berpegang pada pendirian kamu.Berani kerana benar.
Teruskan segala perjuangan kamu..
Sy dan rakan seangkatan yg lain akan sentiasa berada d belakang kamu..
Tetapi jgn terlalu hanyut dan lupa diri oke? :)



>>ALWIZ BY URSIDE NO MATTER WHAT<<



*Tdo dlm senyuman he neh :)) *

Tuesday, March 24, 2009

Mamat saiko! Aku nk cekik kau!

Kamu penah tak jumpe mamat yg saiko gile nk mati sbb tak dpt kamu?


Aku penah..
Masalahnye dh tak dpt dh r...Kn?
Jgn lar nk panjangkan cite n buat cite bukan2 lak kn?
Betowl tak?


Hey hr neh mmg geram towl ah...
Sakit gile aty!
Menusuk ke jiwe raga kalbu aty sume-lah!
Klw waktu aku dgr berita e2 dye ade depan mata aku,mmg kau maty dah aku cekik!
Hey aku marah neh,aku marah sungguh neh!


Tgk,dh tuka ganti diri jd aku dh neh..


Yg kau wat cite bukan2 n buruk pasal aku pahal ha?
Sbb tak dpt aku?
Mcm tuh?
So sbb 2 ko nk reka cita pasal aku-lah?
Watdehel towl!
Klw cite yg ko wat tu betowl takpe..
Neh dusta semata-mate!



Kau sebarkan cite kat kawan2 aku..
Sampai kwn2 aku tanya aku dlm kuliah hr neh..
Tak thn dorg ty :
'Eyh wanie,towl kew ko pnh nek moto ngn dye?'
'Towl kew ko antara pompuan2 yg jd mangsa dye dulu?'
'Dye ckp ko pnh antara pompuan2 @ awek dye dulu'
*(Dye 2 merujuk kpd mamat saiko tersebut)*




Ha??!! Hotakkk kau! Watdehel!


Weyhhhh,dgn chenta haty aku pun aku kua nek kete, tak nek moto, takkan dgn kau aku nk kua nek moto lak?

HELLO!!! Kau egt aku ape? Suke2 ekut laki mane2 nek moto sume?
Pastu mcm2 lagi kau ckp.
Kau ckp aku melayan kau lar ape-lah!

Weyh,nk ty sket? Klw aku jumpe ko dulu pun ats sbb keje kn?
Tuh pun bukan berdua dgn ko,berteman oke!
Asal kau sebarkn cte cm2?
Nk tunjukkan yg kau playboy?
Aku peduli hape kau playboy ke ape,yg aku tau,aku tak pnh melayan kau,tak penah nek moto ngn kau,apetah lg nk kapel ngn ko ke ape kew!

Kau nk aku cite kat org lak kew,ko merayu2 kat aku dulu sampai menangis2 tuh?
Kau nk kew?!
Kau nk kew aku busukkan name kau mcm kau busukkan nama aku?!



Dulu aku dh ckp bek2 ngn ko kn..
Dh terangkan sume..
Dh ckp sume dh..
Yg tetibe nk busukkan nama aku pahal?
Kau mmg mamat saiko-lah!
Klw kau nk tahu,aku mmg marah towl neh!


Pasni jgn harap kau tegur aku kew ape kew aku nk pandang kau apatah lg jwb teguran kau 2!
Lantak ah org nk ckp aku sombonk kew,mcm bagus kew,belagak kew.
Janji nama aku tak busuk!
Yg aku tahu aku tak nak lgsg ade pape kaitan dgn kau!
Kau jgn nk kacau hidup aku lg!
JGN KACAU HIDUP AKU LG!
BERSIHKAN NAMA AKU LEK!
DGN APE CARE SKALIPUN!
Klw tak,kau tanggung-lah dose sebarkan fitnah tuh oke!


Tu lah,ckp bek2 pun susah,jd jahat pun susah..

Nsb bek ade gambo kat bwh neh,tgk dye sejuk la aty sket cz dapat senyum lek.AHAHAH~




Monday, March 23, 2009

Health - Very Very Important Tips

Health - Very Very Important
Tips

  1. Answer the phone by LEFT ear.
  2. Do not drink coffee TWICE a day.
  3. Do not take pills with COOL water.
  4. Do not have HUGE meals after 5pm.
  5. Reduce the amount of OILY food you consume.
  6. Drink more WATER in the morning, less at night.
  7. Keep your distance from hand phone CHARGERS.
  8. Do not use headphones/earphone for LONG period of time.
  9. Best sleeping time is from 10pm at night to 6am in the morning.
  10. Do not lie down immediately after taking medicine before sleeping.
  11. When battery is down to the LAST grid/bar, do not answer the phone as the radiation is 1000 times.
Prevention is better than cure.

Sunday, March 22, 2009

Tag.

Sowy kacuk,sudah berkurun baru maw buat :P


The RULES:
Bold the statements that are true to you.
Italic the statements that you WISH are true.
Leave the Fibs alone.
Then, stab 5 ladies to do the same test.

The LIST to Bold/Italic/Just-let-it-be:

  • I miss somebody right now.
  • I don’t watch TV these days.
  • I own lots of magazines.
  • I wear glasses or contact lenses.
  • I love to play video games.
  • I’ve tried marijuana.
  • I have been in a threesome.
  • I have been the psycho-ex in a past relationship.
  • I believe honesty is usually the best policy.
  • I curse sometimes.
  • I have changed a lot mentally over the last year.
  • I carry my knife/razor everywhere with me.
  • I’m totally smart.
  • I’ve broken someone’s bones.
  • I’m paranoid sometimes.
  • I would get plastic surgery if it were 100% safe, free of cost, and scar-free.
  • I need money right now.
  • I love sushi.
  • I talk really, really fast.
  • I have long hair.
  • I have lost money in Las Vegas.
  • I have at least one sibling.
  • I have worn fake hair/fingernails/eyelashes in the past.
  • I couldn’t survive without Caller I.D
  • I like the way I look.
  • I am usually pessimistic.
  • I have a lot of mood swings.
  • I have a hidden talent.
  • I’m always hyper no matter how much sugar i have.
  • I have a lot of friends.
  • I am currently single
  • I have pecked someone of the same sex.
  • I enjoy talking on the phone.
  • I practically live in sweatpants or PJ pants.
  • I love to shop.
  • I enjoy window shopping.
  • I would rather shop then eat.
  • I don’t hate anyone. I dislike them.
  • I’m completely embarrassed to be seen with my mother.
  • I have a cell phone.
  • I believe in God.
  • I watch MTV on a daily basis.
  • I have passed out drunk in the past 6 months.
  • I’ve rejected someone before.
  • I have no idea what i want to do for the rest of my life.
  • I want to have children in the future
  • I have changed a diaper before.
  • I’ve called the cops on a friend before.
  • I’m not allergic to anything.
  • I have a lot to learn.
  • I have been with someone at least 10 years older or younger.
  • I am shy around the opposite sex.
  • I have tried alcohol before.
  • I have made a move on a friend’s significant other or crush in the past.
  • I own the “South Park” movie.
  • I would die for my best friends.
  • I think that Pizza Hut has the best pizza.
  • I have used my sexuality to advance my career.
  • I love Michael Jackson, scandals and all.
  • Halloween is awesome because you get free candy.
  • I watch Spongebob Squarepants and i like it.
  • I have dated a close friends’s ex.
  • I am happy at this moment!!
  • I’m obsessed with guys (on TV).
  • I study for tests most of the time.
  • I tie my shoelaces differently from anyone I’ve ever met.
  • I can work on a car.
  • I love my job
  • I am comfortable with who I am right now.
  • I have more than just my ears pierced.
  • I walk barefoot wherever i can.
  • I have jumped off a bridge.
  • I love sea turtles.
  • I spend ridiculous money on makeup.
  • I plan on achieving a major goal/dream.
  • I’m proficient in a musical instrument.
  • I worked at McDonald’s restaurant.
  • I hate office jobs.
  • I love sci-fi movies.
  • I think water rules.
  • I went college out of state.
  • I like sausage.
  • I love kisses.
  • I fall for the worst people.
  • I adore bright colours.
  • I can’t live without black eyeliner.
  • I don’t know why the hell i just did this stupid thing.
  • I usually like covers better than originals.
  • I can pick up things with my toes.
  • I can’t whistle.
  • I can move my tongue in waves, much like a snakes slither.
  • I have ridden/owned a horse.
  • I still have every journal I’ve ever written in.
  • I can’t stick to a diet.
  • I talk in my sleep.
  • I try to forget things by drowning them out with loads of distractions
  • Climbing trees is a brilliant past-time.
  • I have jazz in my blood.
  • I wear a toe ring.
  • I have a tattoo.
  • I can’t stand at LEAST one person that i work with.
  • I am a caffeine junkie.
  • I have been to over 15 conventions.
  • I will collect anything, and the more nonsensical, the better.
  • I’m an artist.
  • I only clean my room when necessary.
  • I like a person of the same sex.
  • I love being happy..
  • I am an adrenaline junkie

Sape2 yg rajin,sile lar wat k.. :)

Friday, March 20, 2009

Penjelasan KJ.

Penjelasan Mengenai Keputusan Lembaga Disiplin UMNO

Saya memanjatkan syukur terhadap Allah SWT kerana
saya masih boleh meneruskan perjuangan saya dalam pertandingan
erebut jawatan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, walaupun telah diputuskan bersalah dan diberi amaran oleh Lembaga Disiplin UMNO di bawah Perkara 10.1 Tataetika Ahli UMNO, iaitu peruntukkan mengenai Anggapan Kebersalahan Pihak Ketiga.

Di bawah Perlembagaan UMNO, mana-mana ahli yang melanggar peruntukan Perlembagaan atau Tataetika Ahli UMNO boleh dikenakan pelbagai jenis hukuman, antara lainnya, diberi amaran; digantung hak-hak dalam parti; dilarang daripada bertanding bagi mana-mana jawatan dalam parti ataupun sebagai calon dalam Pilihan Raya Negeri atau Umum bagi mana-mana tempoh yang ditentukan oleh Majlis Tertinggi atau dipecat daripada parti.

Seperti yang telah saya nyatakan kepada Lembaga Disiplin, saya tiada kena-mengena dan tiada pengetahuan langsung mengenai perbuatan yang didakwa dilakukan oleh mereka yang dikatakan menjadi ejen saya.
Pihak Lembaga Disiplin juga, dalam sidang akhbar semalam, mengakui tiada perkaitan jelas antara kesalahan yang dilakukan oleh mereka dengan saya.
Lembaga Disiplin juga mendapati sukar untuk mengaitkan ejen tersebut dengan saya.
Kaitan kesalahan mereka yang didakwa menjadi ejen saya dengan saya juga adalah amat lemah.

Atas sebab-sebab seperti yang telah dinyatakan oleh Lembaga Disiplin inilah, saya masih lagi dibenarkan untuk bertanding dalam pemilihan UMNO kali ini.
Namun begitu, saya tetap dengan kenyataan saya kepada Lembaga Disiplin – bahawa saya sememangnya tidak bersalah.

Saya juga berharap agar apa yang berlaku ini bukanlah didorong oleh apa-apa agenda politik mana-mana pihak berkepentingan untuk memburukkan nama saya atau menggagalkan perjalanan karier politik saya, terutamanya setelah saya mengumumkan untuk bertanding jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia.

Kredit to : KJ Terchenta

Sunday, March 15, 2009

Hairan.

Hairan.

Perkataan pertama yg sy nk ucapkan.

Perihal KJ. Khairy Jamaluddin.

Rakan sy pada pg td. Yakin diri menyatakan KJ merupakan salah 1 sebab punca kemerosotan UMNO. Sy,pantang dibicarakan apa-apa sahaja perihal KJ, sama ada yg positive atau negative. Pasti sepantas kilat akan memberikan respon.

Sy bertanya kpd nya, apa yg menyebabkan kamu mengatakan KJ adalah salah 1 penyebab kemerosotan e2? Dia membalas, 'Kenaikannya secara mendadak dlm politik', 'Isu ECM Libra' dan 'Keangkuhan KJ pd hr pertama d parlimen.'

Nepotisme?

Sy membidas, kenapa KJ dipertikaikan kelayakan nya dlm bidang politik sedangkan beliau bukan calang-calang org. Lulusan Oxford. Hanya yg terpilih sahaja d sana. Nepotisme tidak salah sekiranya dijalankann mengikut merit. Mengikut kelayakan. Jd mengapa harus dipertikaikan?

Masih dgn point yg sama.
Akhirnya...
Rakan sy berkata,'Ye,mmg dye berkaliber dan bijak,tak dinafikan Sy pun respek pada beliau'


???????????????


Maka rasa nya dpt disimpulkan, kebanyakan pihak tertentu, kurang menyenangi KJ kerana sifat cemburu d dlm aty dan juga sifat gentar yg wujud dlm diri masing-masing atas karisma yg dimiliki oleh KJ. Mungkin mereka rasa tercabar dgn kemunculan pemimpin dari golongan belia ini. KJ adalah pemimpin yg baik utk menyalurkan hasrat dari golongan belia dan muda seperti kami.


Masih lagi hairan dgn golongan yang mempertikaikan dan menyalahkan seseorang dalam sesuatu isu sedangkan itu dilakukan utk menutupi dan mengkaburi kesalahan diri sendiri. 1 jari kita menuding salah pada org, 9 lagi jari akn menuding salah pada kita.

Saturday, March 14, 2009

Jangan tegur!

Hari Rabu hari itu (11/3/09), diadakan tayangan amal perdana filem 'Jangan Tegur' di DTSP,USM..


Maka,dengan yakin diri saya telah membeli tiket filem itu beberapa minggu awal dari tarikh tayangan. Semangat gile neh...siap ajak kawan2 beli sekali. Sy mmg suka tgk filem yang seram. So, pasti takkan lepaskan peluang neh...

Tiba hari nya, tayangan dimulakan jam 9 mlm..







Ok,10 minit awl mcm org gile takowt..sumpah seram!

PENAT sepanjang tgk filem neh.

Hampir berputus asa dan nk blah dr DTSP itu..(Haha gile penakowt cik wanie neh)

Sebelah tgn tutup muka (tgk dr celah jari jek.Haha), lg sebelah tgn pegang baju kawan d sebelah.Ahahah :D


Takut gile weyh...serius!
Mmg berdebar-debar jela sepanjang tgk filem neh.



Tp kira berbaloi-lah tgk filem neh,sbb takowt jek sampai ke sudah..



So,kepada semua,nantikan tayangan filem neh d pawagam berhampiran anda pada
9 APRIL 2009 nanti ok!



Pakat tgk ramai-ramai k..



Mmg best n seram!



Ingat, JANGAN TEGUR!

Tuesday, March 10, 2009

21 things Girls dont realize.

  • Guys may be flirting around all day, but before they go to sleep, they always think about the girl they truly care about....
  • Guys are more emotional than you think, if they loved you at one point, it'll take them a lot longer then you think to let you go, and it hurts every second that they try.
  • Guys go crazy over a girl's smile :)
  • A guy who likes you wants to be the only guy you talk to.
  • Giving a guy a hanging message like "You know what?..uh...nevermind.." would make him jump to a conclusion that is far from what you are thinking. And he'll assume he did something wrong and he'll obsess about it trying to figure it out.
  • If a guy tells you about his problems, he just needs someone to listen to him. You don't need to give advice.
  • A usual act that proves that the guy likes you is when he teases you.
  • Guys love you more than you love them!
  • Guys use words like hot or cute to describe girls. They rarely use beautiful or gorgeous. If a guy uses that, he loves you or likes you a whole heck of a lot.
  • If the guy does something stupid in front of the girl, he will think about it for the next couple days or until the next time he spends time with the girl.
  • If a guy looks unusually calm and laid back, he's probably faking it and he is really thinking about something
  • When a guy says he is going crazy about the girl, he really is
    Guys rarely say that..
  • When a guy asks you to leave him alone, he's just actually saying, "Please come and listen to me
  • If a guy starts to talk seriously, listen to him. It doesn't happen that often, so when it does, you know something's up.
  • When a guy looks at you for longer than a second, he's definitely thinking something.
  • Guys really think that girls are strange and have unpredictable decisions and are MAD confusing but somehow are drawn even more to them
  • A guy would give the world to be able to read a girl's mind for a day.
  • No guy can handle all his problems on his own. He's just too stubborn to admit it
  • Not all guys are rude. Just because one is rude doesnt mean he represents ALL of them
  • When a guy sacrifices his sleep and health just to talk to you, he really likes you and wants to be with you as much as possible.
  • Even if you dump a guy months ago and he loved you he probably still does and if he had one wish it would be you to come back into his life

Monday, March 9, 2009

Mary mentiup.

Lama gilak takde update blog..

FUHHHHHH......

Nanti2 lar lap.

Skunk neh...tiup sudey


*sonok bercuty d umah :D *

Tuesday, March 3, 2009

Memaafkan e2 lebih baik.

Cewahhh...tajuk en3 pun semacam baik kan?
Ok,mmg memaafkan e2 lebik baik. No wonder-lah nape org salu ckp cmtu.


Sebenanye nk ckp,sy dh memaafkan org yang sy sgt2 marah dulu e2. Yg mane? Alaaa yg e2-lah!
Klw tataw takpe..sile bc en3 yg lepas.



Memang memaafkan e2 lebih baik-lah! (ape neh? asek ulang tajuk en3 jek)

Feel better lepas memaafkan org.
Sgt best perasaan e2!
Seriously!
Terasa tenang dan bahagie seperti d awang-awangan. (Eh eh?)



Ok-lah senang cite sy dah memaafkan kamuh-lah!
Yeye betowl,dh maafkan dh..
So jgn simpan di dlm aty oke!







Bia lar ape yg dh berlalu 2..Juz let it go.. :)
Moge sy lebih matang dan berhati-hati d masa dpn..




Cewahh ape punye baik-lah cik wanie skunk neh..
Sape nk soh sy belanje?
Tgh baik haty neh..
Lai lai lai!

Sunday, March 1, 2009

TAK KENAL MAKA TAK CHENTA.

Pernah dgr tak tajuk di atas 2?
Salu jek dgr kn? Asek2 owg ckp cm2..

So kesimpulannya d cni,ade dua kemungkinan jek dr ayat 2 ;
  1. Dah kenal maka rs dah chenta
  2. Dah kenal maka rs nk kick lak

Ok,kenape dgn tetibe plak sy kembali meng'famous'kan ayat 2??

Takde motif.

Sebenanye sy ingin menjelaskan d cni..

BLOG INIH KEPUNYAAN SY. Maka nye,klw kamuh sume suke, kamuh ley terus membacanye..Klw kamuh rasa tidak suke,atau meluat,atau mungkin menyampah dgn entry2 yg pnh sy 2leh, its ok, kamuh boleh menekan butang pangkah merah d ats sebelah kanan kamuh e2 secepat mungkin. Sy ape ade hal kn?

D cni juge sy ingin menjelaskan, memandangkan blog inih totally kepunyaan sy, maka nye lg, HAK SY utk tulis ape2 pun berdasarkan kesukean haty sy.

Sy buat blog neh bukan utk cr publisiti atau ape2 saje..1 jek sbb sy bwt blog inih adalah kerane SY SUKE..Maka nye, e2 bermakna sy akn 2leh ape saje en3 sy ingin sy 2leh ketika dan semasa waktu tersebut.

Sy tidak kesah dgn ape sahaje pandangan org terhadap en3 yg sy 2leh. Kamuh nk kate sy kurang sopan? Silekan... Kamuh nk kate sy tidak elok? Silakan..Kamuh nk kate sy tah ape2? Silekan juge.. Kamuh nk kate sy tidak setia? (Watdehel) Ape ade hal kn? Sape kesah? TETAPI.... yg mengenali sy lebih tahu akan diri sy.. Kamuh dh kenal sy secara mendalam kew? Dh berape thn kenal sy? Ade rs chenta tak? Tak kenal maka tak chenta...Kan2?

Ape saje komentar dr kamu sume e2 adalah hak kamu dan ape sahaje en3 yg sy nk 2leh e2 sume adalah HAK DAN KEPUNYAAN SAYA.

GET IT? DAPAT?

Sekian terime kaseh.

Friday, February 27, 2009

Di-Tag.

Sy telah di tag oleh kacuk ^_^

Maka,lebih baik di mulakan dgn secepatnye (padahal dh lambat)



The challenge is :
-GO to your photos folder in your computer
-GO to the 6th Folder of your photos
-GO to the 6th photos in that folder
-Put the picture on your blog & description of it.
-Invite 6 friends to join the challenge
-Link them in your blog & let they know they have been challenged








Adoiyai..kenapelah kene kat gambo inih..adush..malu gilak! Ahaha gambo inih diambil semasa di Kolej Matrikulasi Melaka dulu. Sebelah sy e2 ialah atiqah.Masa neh nk g dinner.Kat Bayview Hotel Melaka klw tak silap lah.Ya Allah,masa neh gemuk beb.Ahaha malu towl rasanye.Tataw r pasal pe,dah dekat nk abeh matrik lu berat bdn naik.Nak kate bahagia sgt,takde plak rasanye.Bese jek pun.Walaupun member2 ckp sy takdelah gemuk mane,sedap2 bdn jek mereka kata,tp sy tetap rasa diri inih begitu gemuk ketika e2 berbanding sebelum2 nya.Cube tgk pipi sy e2,OMG! Tak dpt digambarkan kn? Ahah tp takpe,skunk dh kurus lek dh.. :)

Oryte,skunk maw tag org plak.Yg bertuah yg akn sy tag ialah :

  1. Ma
  2. Cik puan chika
  3. Cey
  4. Nadyasya
  5. Aeng
  6. A'a

Selesai sudah yer kacuk :)